Jo, du måste få till ett parallellstag =>
 
  • busdoor.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja just.. Tack nu är det bara o ta fram svetsen...
 
Innan du plockar fram svetsen så bör du nog rita lite på hur det hela ska se ut. "Dörren" kommer fortfarande göra en cirkelrörelse när den öppnas så det måste finnas utrymme
för den att "gena" när den ska in bland de andra hyllorna.
 
Jo jag är medveten om det... Jag måste rita lite o mäta för att se om cirkelrörelsen går att få tillräckligt liten.. Förmodligen kan det vara svårt
eftersom man vill ha åtminstonde 25cm djupa hyllor.. Men grund tanken kan man nog gå vidare med.. Man får rita upp allt i skala och se om det går.
En bussdörr har ju inga 25cm i tjocklek..
 
Vill man göra det ändå mer komplicerat och spektakulärt (och vem vill inte det) så kan ju hyllsektionerna vid sidan om dörren stå på någon sorts rullskenor och skuvas i sidled några cm för att ge plats för dörren att svänga ut. Största fördelen blir väl att en enklare led kan sättas på dörr-hyllan.
 
Hum.... ja.. du har rätt.. Jag håller på o bygger väggar nu så jag får se när jag kommer fram till den väggen hur jag gör.. Ev så kommer bokhyllan gå ända ut till en "ytterhörna" och då kan man ha den yttre delen öppningsbar och då svänger dörren runt hörnet. och då blir det ganska så lätt..
Så i det fallet behöver ju inte "yttre" väggen sitta fast...

Bra att du påpekade det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.