N novon skrev:
På allmän begäran, här är hela kuvertskärningen i mitt badrum.
[bild]
Är detta på något sätt en ovanlig skärning? Plattorna är 30x60 cm. Det viktiga för symmetrin tycker jag är att de diagonala fogarna har ungefär samma vinkel och längd. I det här fallet kan ju inte alla fogar ha samma längd, utan det blir två par med samma längd.
Fint hantverk men inte så tillfredsställande att se på. Jag hade absolut valt små klinker. Överlägset i synintryck.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Lite skämt och lite allvar men du skulle kanske ha sockiplast på dig om du är rädd för att halka för där är få fogar i badrummet. 😱😉😂

Man strävar ju idag på 2000-talet efter så få fogar som möjligt som samlar smuts och blir fula fort. 🙏
Sockiplast är för småbarn. Riktiga karlar använder vattenbeständig dubbelhäftande mattejp

Kombinationen. Polerad sten, bara fötter, tvål och vatten är ingen bra kombination även om det ör såååå 2000-talet. Men som vanligt vinner flärd över funktion. Ända tills nästa modetrend tar över och gör 2000-talet såååå ute. 😀
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Riktiga riktiga karlar har grovmönstrade fotsulor från barfotagåendet på granitberget, dom är som friktionsdäck, suger sig fast på golvet🤓
 
  • Haha
Violina och 3 till
  • Laddar…
I Intet skrev:
Sockiplast är för småbarn. Riktiga karlar använder vattenbeständig dubbelhäftande mattejp

Kombinationen. Polerad sten, bara fötter, tvål och vatten är ingen bra kombination även om det ör såååå 2000-talet. Men som vanligt vinner flärd över funktion. Ända tills nästa modetrend tar över och gör 2000-talet såååå ute. 😀
Polerade blanka plattor är ju vansinne och det kan jag hålla med om men matta plattor är ju ett ickeproblem tycker dock jag och upplever inte dem hala.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Riktiga riktiga karlar har grovmönstrade fotsulor från barfotagåendet på granitberget, dom är som friktionsdäck, suger sig fast på golvet🤓
Riktiga riktiga riktiga karlar duschar inte, så det finns inget problem med halkrisk.. 🙄
 
  • Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Riktiga riktiga riktiga karlar duschar inte, så det finns inget problem med halkrisk.. 🙄
RIKTIGA män luktar diesel, och det går inte att duscha bort bara sådär så där har du rätt 🤓
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.