Gäller väl knappast i TS fall eller hur?

Mike
 
  • Gilla
Jehu och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Oftast är det gnäll från folk som gjort upp stora planer som de sent upptäcker inte passar in i befintligt regelverk. Klart det är frustrerande.
”Oftast”. Har du statistik på det, presentera den.
 
Det är vanligt förekommande i frågor här på forumet. Men jag samlar inte statistik över det nej.
Återgår man till vad TS upplever så klart det är lite onödigt omfattande ibland. En del kommuner är lättare att ha att göra med än andra
 
mikethebik mikethebik skrev:
Hur har det gått för dig JoKalle?

Mike
Tack för frågan.
Fick ett svävande svar från byggnadsnämnden efter några månader, inga egentliga svar på mina frågor.
Jag har inte orkat gräva ner mig mer i ärendet, har haft fullt upp med att komma i ordning och bo in mig. Känns som att stångas mot en vägg, så jag tror jag sväljer principtänket och helt enkelt vandrar vidare i livet...

Har däremot blivit kontaktad av en som köpt en tomt ett par km ifrån där jag byggt, som hade lite frågor om hur jag upplevt handläggningen hos kommunen, då han fortfarande efter ett och ett halvt år fortfarande inte fått ett ok på förhandsbeskedet, med samma handläggare som jag haft.
Nu vet ju inte jag vad för hus han planerat bygga och det var ju kanske klantigt att inte kolla upp detta innan köp, men första anledningen som givits var att tomten låg i angränsning till ett naturreservat. Huruvida det spelar någon roll låter jag vara osagt, men det finn redan ett flertal hus i det området...
Däremot hade han utan problem fått en 3kammar brunn med infiltration godkänt från miljönämnden som avloppslösning till det hus han inte får bygga, något som jag bråkade med dem om i ett halvår, men fick till sist ge mig och installera dubbla avlopps system med sluten tank till wc.
"det är det enda våran kretslopps policy tillåter, och det enda vi kan godkänna vid nybyggnation" var det svar jag fick...

Man blir bara matt, och tyvär saknar man både tid och ork att ifrågasätta, vilket är det jag upplever som mest frustrerande... Men livet går väl vidare. (y);)
 
  • Gilla
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.