M Missnöjd 1 skrev:
Tack för ditt svar Carin. Är så tacksam att jag hittat någon i samma sits som jag.
Jag skulle vilja ställa en fråga, men vill inte ställa den här i forumet då risken finns att någon på företaget ser.
Kmskulle jag kunna få kontakta dig på något sätt? Det kanske går att chatta? Är helt ny på denna sida så har inte hunnit lista ut hur allt fungerar.
Du kan skicka ett email till Carin.folke@gmail.com
 
  • Älska
Missnöjd 1
  • Laddar…
S
Hjälper inte er nu men betala aldrig i förskott.
 
  • Gilla
Missnöjd 1
  • Laddar…
Carin Folke Carin Folke skrev:
Du kan skicka ett email till Carin.folke@gmail.com
 
M Missnöjd 1 skrev:
Hej.
Är så glad att jag hittat denna tråd. Sitter själv i samma sits som er nu. Hade besök av en man från samma företag i januari som sa att fönstren skulle komma v.9. Min mamma var också med och hörde samma sak. Mannen pratade också om sin barndomskompis som arbetat på samma arbetsplats som mig. Både min mamma och jag tyckte det var lite märkligt, men tänkte inte mer på det.
Mannen var väldigt trevlig och kändes seriös. Han var också väldigt noggrann med att berätta att montörerna var svensktalande som om vi skulle tycka det var viktigt?
(Detta är något som jag kan läsa om i recensioner väldigt nöjda kunder skrivit på andra sidir vilket får mig att misstänka att det är han som sitter och skriver.)

I vilket fall som helst. Vecka 8 hörde jag av mig till dem och fick veta att jag missförståt. Fönstren skulle komma v.12.
Jag kände mig jättedum. Hade både min mamma och jag missförståt?

V.12 kom och jag hörde inget igen. Jag ringde upp och fick då veta att jag missförståt igen. Fönstren skulle komma till deras hub v.12.

Jag började bli misstänksam och började läsa recensioner och började inse att jag blivit lurad.

Efter den 7 januari betalade jag 45000kr för att det var vad som krävdes för att de skulle beställa fönstren. Resten skulle betalas när fönstren var på plats.

Efter v.12 har jag fått två sms med tid och datum när de ska komma. Båda ggr har blivit avbokade. När jag ringer och vill ha tillbaka mina pengar säger de att det inte går. Fönstren är redan beställda.
För att häva avtalet måste jag ringa sttyrelsen. När jag ringer "styrelsen" kan hon inte svarar på sådana frågor. Hon säger att det är deras jurist som ska titta på ärendet. I samma veva lovar hon att jag ska få svar dagen efter, ärendet är påbörjat. Nästa dag kommer inget mail som utlovat. Jag blir arg och när jag pratar med kvinnan blir hon irriterad på mig som ringer så mycket att hon tillslut härmar och förlöjligar mig i telefonen.

Allt jag vill ör att ha tillbaka mina pengar så jag kan anlita ett seriöst företag.

Ni som sitter eller har suttit i samma situation som jag är i nu. Snälla kontakta mig!
Ingen ska behöva hamna i denna situation mer.
/Helena
 
Har ni fått fönster nu eller några pengar tillbaka
 
Hej.
Jag är inte det minsta förvånad, jag kom så långt som en bokad tingsrättsförhandling innan jag såg mina pengar igen som jag betalt i förskott, det var två år efter skrivet kontrakt.
Kan passa på att nämna ”Byta fönster i Sverige AB” och ”Byta fönster i mälardalen AB” som drivs av samma personer.
Bara att hålla sej så långt bort som möjligt från dessa människor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.