Det går utmärkt att limma upp krokar och liknande.
 
Finns faktist bra krokar med sugpropp också om man nu är sån.
 
Klart att man kan följa regler men det handlar väl oftast om pengar!! och hur är det med det nya våtrumsgipset är det så nyttigt att hålla på med ??
 
T
tattoo24 skrev:
Klart att man kan följa regler men det handlar väl oftast om pengar!! och hur är det med det nya våtrumsgipset är det så nyttigt att hålla på med ??

Mjo, om man jobbar med det varje dag men inte om man gör det till sig själv hemma i badrummet.

Fast långärmad tröja är att rekommendera om man jobbar med Glasroc, kan klia lite annars på grund av glasfibern.
 
Vart hitta jag info om att osb inte är tillåtet? Vi håller på at ttjafsa med entreprenören som hävdar att han byggt helt korrekt fast han har osb bakon wediskivorna........kan bkr intyga sådant?

tatoo - jo men det handlar ju me rom pengar att bygga "rätt" annars har du svårt med försäkring och vad kostar en skada? De 5000 extra man lägger på minerit tex är absolut värt. Bara materialet till ett standarbadrum kostar väl mellan 50.000 - 100.000 beroende av stl, kakel, möbler, gollvärme, mm
 
Redigerat:
Jag visste ärligt talat inte att OSB var förbjuden bakom gipsen. Vad är alternativet, ingenting alltså!? Okej, då är jag glad att jag inte följde reglerna, hur f-n ska jag få upp alla skåp o grejer jag ska ha upp i badrummet. Limma, skulle inte tro det....
 
imported_Anders_S skrev:
Jag visste ärligt talat inte att OSB var förbjuden bakom gipsen. Vad är alternativet, ingenting alltså!? Okej, då är jag glad att jag inte följde reglerna, hur f-n ska jag få upp alla skåp o grejer jag ska ha upp i badrummet. Limma, skulle inte tro det....
Jag tror att det är tänkt att man skall planera sitt badrum så i detalj att man har stål kottlingar där det krävs lite hållfasthet. Sen får man hoppas att näste husägare förstår att de inte kan skruva upp ett nytt litet skåp....så faller väggen *hehe*

Jag är mikrobiolog och anser att förbud mot kartonggips var bra pga att möglet som bildas på kartongen är väldigt hälsofarligt.Jag tror inte samma arter trivs på den betydligt bättre osbn bakom våtrumsskivorna så ur hälsosynpunkt är förbud mot gips bra. Men som sagt, skall man rå flja reglerna så...........
 
Sån planering är för mig i praktiken omöjligt. När rummet är klart och den ena möbeln är på plats vill jag bestämma nästa osv.. Men okej, det är mycket försäkringsbolagen vill att man ska göra, för DERAS bästa... Snart har försäkringen ingen funktion längre, när alla möjligheter till fel har utplånats, på bekostnad av dyra, krångliga och tråkiga lösningar. :)
 
Bob_the_builder
Åsa76 skrev:
Vart hitta jag info om att osb inte är tillåtet? Vi håller på at ttjafsa med entreprenören som hävdar att han byggt helt korrekt fast han har osb bakon wediskivorna........kan bkr intyga sådant?
BBV 5.7.1: "Träbaserade skivor skall inte användas i keramiska väggbeklädnader."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.