En samlad tråd för alla oss som gillar att spekulera, fundera och diskutera kring tävlingarna i Paris!
Följer du inte tävlingarna i realtid är det alltså risk för spoilers!

Just för tillfället följer jag Rissveds kamp om silvret i mountainbiketävlingen!
 
  • Gilla
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
🇸🇪🥉
Mitt livs första MTB tävling som följs på tv.
Spännande.

All rivalitet bortblåst efter målgång med kramkalas.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Det var härligt att se, det ser man aldrig på herrtävlingar.
Dock sa experterna att om man cyklar genom den tekniska zonen måste man ta en vattenflaska eller riskera diskning, Jenny gjorde ju det och släppte den direkt igen. Kunde inte se att amerikanskan gjorde det, får väl se om fjärdeplatsen lämnar in någon protest…
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det var härligt att se, det ser man aldrig på herrtävlingar.
Dock sa experterna att om man cyklar genom den tekniska zonen måste man ta en vattenflaska eller riskera diskning, Jenny gjorde ju det och släppte den direkt igen. Kunde inte se att amerikanskan gjorde det, får väl se om fjärdeplatsen lämnar in någon protest…
Hörde dom prata om det, är det därför prisceremonin dröjer tro? 😐
 
tveksamt tveksamt skrev:
Det var härligt att se, det ser man aldrig på herrtävlingar.
Dock sa experterna att om man cyklar genom den tekniska zonen måste man ta en vattenflaska eller riskera diskning, Jenny gjorde ju det och släppte den direkt igen. Kunde inte se att amerikanskan gjorde det, får väl se om fjärdeplatsen lämnar in någon protest…
Knappast någon diskning, alla domare vet ju Rissveds bakgrund med guld för åtta år sedan och sedan becksvart mörker, ett under att ta sig tillbaka.
 
Glor på lite ping pong och hoppas på det bästa
 
  • TV-skärm som visar pingismatcher i OS 2024, Sveriges lag i gula tröjor mot Nordkorea i blått, kvartsfinalen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P paralun skrev:
Knappast någon diskning, alla domare vet ju Rissveds bakgrund med guld för åtta år sedan och sedan becksvart mörker, ett under att ta sig tillbaka.
Vad har Rissveds bakgrund och mörker med en ev. diskning för amerikanskan att göra?
Och vad har någons ev. medaljer i Rio över huvud taget med reglerna att göra?
Nu svamlar du som vanligt.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Vad har Rissveds bakgrund och mörker med en ev. diskning för amerikanskan att göra?
Och vad har någons ev. medaljer i Rio över huvud taget med reglerna att göra?
Nu svamlar du som vanligt.
Ok, jag trodde du menade Rissved, nej knappast även amerikanskan, mindre teknialiteter.
Och viktigast tror jag är att Rissved inte protesterar utan hon är nöjd, enormt nöjd.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P paralun skrev:
Ok, jag trodde du menade Rissved, nej knappast även amerikanskan, mindre teknialiteter.
Och viktigast tror jag är att Rissved inte protesterar utan hon är nöjd, enormt nöjd.
Även om det var Rissveds, menar du att domarna skulle ha tagit hänsyn till att hon haft det tufft privat när de avgjorde frågan?
Och även om inte Sverige protesterar finns det ju en fjärdeplats som kan tänkas göra det för att få ett brons.
 
  • Gilla
Litengubbe och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Även om det var Rissveds, menar du att domarna skulle ha tagit hänsyn till att hon haft det tufft privat när de avgjorde frågan?
Och även om inte Sverige protesterar finns det ju en fjärdeplats som kan tänkas göra det för att få ett brons.
Jo nog tar man "hänsyn" bland domare i alla idrotter... nu känner ju sedan de här tjejerna varandra så jag är ganska säker på att ingen protesterar.
 
P paralun skrev:
Jo nog tar man "hänsyn" bland domare i alla idrotter... nu känner ju sedan de här tjejerna varandra så jag är ganska säker på att ingen protesterar.
Nej, domarna är proffs, det tas ingen hänsyn. Sluta svamla.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo nog tar man "hänsyn" bland domare i alla idrotter... nu känner ju sedan de här tjejerna varandra så jag är ganska säker på att ingen protesterar.
Dumheter!
Tror du på det där själv? Att domare skulle bortse från solklara regelbrott för att någon haft det jobbigt privat? Kanske i en gärdsgårdsserie i fotboll, men inte i en OS-final.

Nu har ju förvisso facit kommit också, amerikanskan straffas med böter.
 
  • Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Någon som såg handbollen mot Tyskland i eftermiddags? Vad jag förstod var det utklassningsseger på gång, vad hände i andra halvlek?
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nej, domarna är proffs, det tas ingen hänsyn. Sluta svamla.
Inte alls, när det gäller små teknialiteter så friar man hellre än fäller annat om det är någon som totalt gör bort sig eller beter sig som ett svin. Det här var en "teknialitet" och ingen kommer att protestera.

Det såg värre ut ett tag igår med Judo-Tara som såg ut att vilja smocka till sin domare när hon förlorade guldchansen men domarna lät henne gå bronsmatchen. Nu får hon sannolikt ett straff i efterhand för att inte visat respekt för domarna.
 
P paralun skrev:
Inte alls, när det gäller små teknialiteter så friar man hellre än fäller annat om det är någon som totalt gör bort sig eller beter sig som ett svin. Det här var en "teknialitet" och ingen kommer att protestera.

Det såg värre ut ett tag igår med Judo-Tara som såg ut att vilja smocka till sin domare när hon förlorade guldchansen men domarna lät henne gå bronsmatchen. Nu får hon sannolikt ett straff i efterhand för att inte visat respekt för domarna.
Nej, du har fel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.