McStewart skrev:
Inomhusgivare är väl mest aktuellt om man har stor påverkan av solinstrålning..?

Har man inte det problemet så behövs inte inomhusgivare. Jag har det inte och regleringen fungerar helt perfekt. Och då menar jag HELT perfekt (ju enklare system desto bättre).

1255-pumpen är det jag är mest nöjd med i hela mitt husprojekt :)
Vp känner inte av om du har mycket gäster bakar eller stark solinstrålning så den kan bromsa värmen den känner inte heller av tex kraftig blåst vilket kyler ner huset mera. Eftersom givaren följer med vp tycker jag det är dumt att inte använda den men om ditt system redan är perfekt så.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Skärmdump av serviceinformation med temperatur- och drifttidsdata för ett värmepumpssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta kan väl ändå inte vara normalt?
Tänkte på antal kompressorstarter
 
Som en jämförelse har jag 5327 starter på 17419 timmars kompressordrift så ditt system verkar inte vara optimalt.
Jag har inte gjort några försök att trimma in min anläggning efter installationen.
I en annan tråd skriver du att du ska installera termostater på ett antal radiatorer, det lär ju inte förbättra situationen.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Thiasvovve skrev:
[bild]

Detta kan väl ändå inte vara normalt?
Tänkte på antal kompressorstarter
Det är många starter för att vara inverter hade det varit on/off vp hade det väl gått an men det krävs nog lite justering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.