Kan du använda exvis kontor att ställa routern i och koppla en kabel från mediaomv till routern och sedan tillbaka in i skåpet till en switch som du sedan kopplar ifrån till övriga fasta uttag. Så fick jag göra för att få plats med alla prylar
/B
 
Bono_R Bono_R skrev:
Kan du använda exvis kontor att ställa routern i och koppla en kabel från mediaomv till routern och sedan tillbaka in i skåpet till en switch som du sedan kopplar ifrån till övriga fasta uttag. Så fick jag göra för att få plats med alla prylar
/B
Fast en router tar ungefär lika mycket plats som en switch (typ EdgeRouter är ganska liten)
 
S sjoelund skrev:
Fast en router tar ungefär lika mycket plats som en switch (typ EdgeRouter är ganska liten)
Jo iofs men jag tänkte om det behövs både en switch och en router och det inte får plats så är det ett sätt man kan göra det på.
/B.

Edit: Jag har en Unify Dreamrouter och den får inte plats i mitt skåp men väl på ett annat ställe i lgh.
 
P paralun skrev:
Jo men vill man inte lägga ner så mycket tid så är det här Mesh-systemet en bra investering.
[länk]
Eller dyrare alternativ.

Manual
[länk]
Jo jag har ett sånt paket liggandes i någon låda men det var före Unify.
 
Bono_R Bono_R skrev:
Jo jag har ett sånt paket liggandes i någon låda men det var före Unify.
Jovisst, kör Unify för hela slanten själv men har märkt hos bekanta att intresset kan vara mindre än minimalt för ett Unifi-system och då är Mesh-paketen en bra lösning.
 
Googles system har ju fördelen av att det är väldigt enkelt att konfigurera och man konfigurerar på samma sätt om man sätter upp det som ett mesh-system eller med trådat backhaul (som jag starkt rekommenderar). Betydligt lägre tröskel än ubiquti att konfigurera men givetvis även väldigt mycket enklare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.