Tummen upp d^_^b
 
Nä spackel upp :)

Det här med pappremsa och jag var inte riktigt rätt. Slutade med att jag letade rätt på en skvätt gammal glasfiberremsa istället.
Med tanke på att det sitter OSB under som allt är skruvat i så tror jag det kvittar vilken sorts remsa man använder
 
Nej, den där pappersremsan har inte riktigt velat bli vän med mig heller. Men jag trilskas vidare, har ju införskaffat värsta bautarullen... ;)
 
Bara en liten rulle här. Den blir nog värme i öppna spisen istället som det känns just nu.

Att titta på torkande färg har man ju hört talas om men just nu är det titta på torkande spackel som gäller.
Nästa steg är sista slipning och första lagret färg.
 
Glöm bara inte att det är underarbetet som gör slutresultatet ;) Särksilt viktigt när det gäller spakling som det ska målas på sen.

Själva har jag just masserat in oljan i det nya teakbadrumsgolvet. Det börjar se fint ut :)
 
Brukar spackla tre varv för att det ska bli hyffsat.
Är man duktigare kanske det går på två men det är jag inte.

Trevligt med nytt golv i badrummet. Det är nästa rum jag skulle vilja ge mig på men jag funderar på lite ändringar i planlösningen så det får vänta med dyra ytskikt innan jag har grubblat klart
 
Och efter tre varv med byggmaxfärg samt lister så är operationen nu avslutad.
Elementet är sänkt ett steg och fötterna är betydligt varmare :)
 
Tyvärr fick det ett tråkigt efterspel.

Nu märker jag ju skillnanden på den här väggen och den andra ytterväggen. Tidgare var de ju jämna men nu är den nya betydligt varmare så nu får det bli en varm vägg till till sommaren :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.