Nissens
M marp68 skrev:
Någon som vet om det finns omvända timers? Trycker man på dem så bryts strömmen istället i tex 30 min. Typ sådana som brukar finnas till spisen i köket eller med uttag och knapp.
Det absolut enklaste du kan göra är väl att köpa en billig vanlig timer som stänger av kylen några timmar varje morgon.
 
Coolman Coolman skrev:
Blev det efter 4v då tråden startades någon lösning?
Nje, inte än. Har nte haft tid att botanisera. Men det blir nog något från Kjell eller Clas för att testa. De skriver ju inte ut alla funktioner.
 
Nissens Nissens skrev:
Det absolut enklaste du kan göra är väl att köpa en billig vanlig timer som stänger av kylen några timmar varje morgon.
Ja, men krångligt om man vill ställa om timern. Dessutom vill jag troligtvis kunna pausa frysen andra oregelbundna gånger om dagen. Men det blir nog någon wifi-kontakt/uttag med app för enkelhetens skull.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Tråkigt med problemet att ladda elbilen. Men varför skaffa elbil när huset är el-uppvärmt?? Vore bättre att investera i annan typ av uppvärmning av huset för miljöns skull. Mycket el som ska produceras för husets värme......För miljöns skull borde husets värmesystem förbättras....Bara min tanke.
 
G gamlahulta skrev:
Tråkigt med problemet att ladda elbilen. Men varför skaffa elbil när huset är el-uppvärmt?? Vore bättre att investera i annan typ av uppvärmning av huset för miljöns skull. Mycket el som ska produceras för husets värme......För miljöns skull borde husets värmesystem förbättras....Bara min tanke.
Detta inlägg har väl kommit lite fel? Har ju inget med denna tråds ämne att göra.
 
R roli skrev:
Detta inlägg har väl kommit lite fel? Har ju inget med denna tråds ämne att göra.
Ja det hamnade fel tyvärr ursäkta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.