Hej, om jag får bara säga någonting: du börde vara med på besiktningen.
Du har rätt att ta dit annan besiktningsman och göra om den,och sen låta honom utvärdera/ sätta pris på jobbet som bör göras.

Personligen så tycker jag att badrumet på bilden ser ... trist ut. Din kund hade ingen fantasi.
 
Jag vet att jag kan ta in en överbsiktning.
Dock så är de så j**la mkt att göra just nu så jag känner inte att jag har tid.
 
Jag tycker att det är alldeles rätt att att en hantverkare ska betala kompensation / återbetala del av kostnaden när det blir fel.
Men detta är ju komplett löjligt. 40 000 ? Vad är det för toksumma ? Komplett vansinning siffra !

Förstår att du inte orkar bråka men detta är en principsak.
Vad vet besiktningmannen om fallet under plattorna ? Det kan ju vara rätt under vilket är det som räknas ändå.
Visst är idealet att platta och golv lutar lika mycket men det funkar ju inte alltid.
Inte ovanligt att jag själv får fuska till det med plattan så man varierar fixmängden för att få det att liva med plattorna jämte.

Att helhetsintrycket är dåligt beror på Turkigt plattval. Det är ju 10 gånger snyggare med 50 kronors vita 15x15 och billigaste möjliga ljusgråa fogmassa.
 
Håller med att 40K är horribelt.

Hade väntat mig möjligtvis nånstans under 10K med dom anmärkningar som gjorts.
Men de som irriterar mig mest är just avslutningen på protokollet, att anmärkningarna inte behöver åtgärdas men skall kompenseras ....

Jag är helt 100 på att kunden (kunderna) ENDAST är ute efter prisreduktionen
 
Klart att det är prisreduktion han är ute efter. Det är ju inget snack om saken.
Men att återbetala 2/3 är ju komplett vansinningt.
Hade han vänt sig till Allmänna Reklamations Nämnden hade han inte ens fått 10 000 om den egna besiktningsmannen säger att det finns påpekanden som INTE behöver åtgärdas.
BKR hade nog knappast dömt till kundens fördel heller.

Det finns mycket värre som passerar byggen dagligen utan att nån ens höjer ögonbrynet.
 
Håller med dig till fullo, men du vet säkert precis som jag att man har så mkt att göra så ens tanken på att lägga tid till detta känns som de raserar och stör den övriga vardagen.

Dock skall jag nog ringa kunden å säga att jag kan dra av 10K, annars skickas de vidare.
 
Boris73 skrev:
Dock skall jag nog ringa kunden å säga att jag kan dra av 10K, annars skickas de vidare.
Helt rätt. Du tar ansvar för "felet " (som iofs kan diskuteras ansvarsfråga med underarbete osv.) och sedan erbjuder du en relevant kompensation.
Duger inte detta så kör det vidare. 30 000 kan du ju trots allt ta semester 2 veckor för.

Mvh
 
Hur gick det Boris73
 
Oj såg nu att Boris73 inte varit aktiv sen 2008 sorry.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.