Vad vet du om det och vilka kunskaper har du inom området?

Denna myndighetsutövning skall vara byråkratisk. Finns det inte nya riktlinjer eller andra nyare direktiv som gäller området så ska beslutet bli detsamma! Det kan det mycket väl göra men då ska detta också kunna redogöras för.
 
Vi lever i en annan värld i dag. Människors och jordens hälsa eller ohälsa är mycket högre på agendan än det var för bara några år sen. Jag vet så klart inget om TS's förhållanden, men jag vet att det är fullt möjligt att förutsättningarna är dramatisk annorlunda än vad de en gång var.
 
Sorry, men jag håller inte med. Det mesta är faktiskt oförändrat, och det är inte helt lätt för dem att motivera hur det som ändrats påverkar den faktiska situationen.

Lägg till det att organisationer tenderar att gå minsta motståndets väg, dvs att gå på vad de bestämt innan.

I vilket fall, secessionsmöjligheten finns ju alltid kvar om de skulle gå mot mig, även i ett överklagande.
 
haavard, jag tror inte du vet hur den kommunala bygglovsprocessen fungerar internt.

Som tur är så är det inte folk som bara sitter och spånar fram hur ett ärende ska bedömmas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.