J Jens33 skrev:
Jag har oxå problem med läckage. Renodlad 5 år gammal. Garantin gick ut precis.
Det är runt lampan som läcker enligt bilderna.
Inget större fel på armaturen. Troligen är packningen som gett upp av värme.
Vem f*n behöver en lampa inuit en diskmaskin!
Tacksam för tips för en snabb fix utan att vänta en vecka på ny packning.
[bild][bild][bild]
Fick en ny på goodwill för våran hade också löpt ut på garantin. Detta är standard på de flesta och en ny lampa fixar biffen då dessa är bättre gjorde samt tajtare montage i hålet. Reklamera.
 
A
J Jens33 skrev:
Jag har oxå problem med läckage. Renodlad 5 år gammal. Garantin gick ut precis.
Det är runt lampan som läcker enligt bilderna.
Inget större fel på armaturen. Troligen är packningen som gett upp av värme.
Vem f*n behöver en lampa inuit en diskmaskin!
Tacksam för tips för en snabb fix utan att vänta en vecka på ny packning.
[bild][bild][bild]
silicon på packningen innan du monterar tillbaka MEN du har förstört låsningen så den kan lossna av sig själv igen.
Packning sälj inte löst för att låsningen går sönder
denna del kommer på någon dag
https://shop.electrolux.se/search?text=807 45 30-02/6
 
J
K _KirderF_ skrev:
Fick en ny på goodwill för våran hade också löpt ut på garantin. Detta är standard på de flesta och en ny lampa fixar biffen då dessa är bättre gjorde samt tajtare montage i hålet. Reklamera.
Tack för tipset. Det ska jag göra.
 
J
electroluxaren skrev:
silicon på packningen innan du monterar tillbaka MEN du har förstört låsningen så den kan lossna av sig själv igen.
Packning sälj inte löst för att låsningen går sönder
denna del kommer på någon dag
[länk] 45 30-02/6
Låsningen är hel faktiskt. Nu i efterhand inser jag att den kunde lätt gått sönder.
Nu gjorde jag en snabb fix och tog en packning från Biltemas vattenlås som är något tjockare. Sitter vattentät. Provkörde tre gånger. Funkar prima.
Jag ska se hur den nya lampan ser ut. Hoppas att den sitter bättre än den originella.
Om den ser likadan ut då kör jag som den är. Vågar knappast sätta dit en likadan packning. Den är alldeles för klen!
Den blir klenare av värme och för eller senare börjar det läcka igen.
Tur att pumpen inte tog skada. Det var en stor vattensamling under pumpen.
Tänkte använda packning på tub som Supra blue först men ångrade sista sekunden. Tänkte att dess kemikalie kan inte vara nyttigt.
Silikon skulle gått då skulle jag väntat 24 timmar.
Fattar inte den dåliga konstruktionen på armaturen och lampan. Jag skulle dragit tillbaka alla modeller omedelbart om jag var Elektrolux. Det skulle förvåna mig om nån likadant modell skulle inte läcka från lampan.
Hade respekt för Elektrolux tills igår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.