jojjeblom skrev:
[länk]
Har stöldskyddet gått in så är det ju kört om man skulle hitta någon på loppis tex;)
Oj, hur länge sen är detta egentligen? Har dimmiga minnen av att vi hyrde denna när barnen var små. Äldsta född -76 så 80-talet bör det ha varit?
 
S
å in i 90 talet om man har en snål far
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Oj, hur länge sen är detta egentligen? Har dimmiga minnen av att vi hyrde denna när barnen var små. Äldsta född -76 så 80-talet bör det ha varit?
Ptja bör ha varit början/mitten 80-talet, köpte min första vhs 1986.
 
Frågan hur "avancerat" stöldskyddet egentligen är, säkert bara hålla in ett par knappar för att få igång den eller nåt sånt.

Min kompis hade snål far och dom hyrde alltid movieboxen, lite charm i dom helt klart!
 
Vi hade en betamax på 80 talet var det nästan omöjligt att hyra filmer till den farsan ringde runt lyckades hitta ett ställe som hade ett fåtal filmer. Det vart en tecknad film som tur var :p vi hyrde moviebox ett par ggr innan vi köpte en vhs.
 
Ja, egentligen var ju betamaxen bättre än vhs enligt en kompis som hade både beta och vhs. Själv hade jag en bautastor panasonic toppmatad vhs, den har rullat många timmar, aldrig nåt fel på den heller, den finns fortfarande kvar för pappa vill inte slänga den. ;) Den kanske får en plats i hall of fame här hemma hos mig framöver.
 
Min far som aldrig slänger något har tyvärr inte betamaxen kvar men vhs:en och en macintosh se 30 tom en apple lisa prova å googla den :D
Jag själv har en Zinclair zx81 som jag inbillar mig kommer att vara värd pengar något dag.
 
Ohh, har han en apple lisa?? Håll hårt i den! Den kan stiga i värde med åren! Vill nu bli av med den så kommer jag gärna och hämtar den. ;)
 
xdigger skrev:
Ohh, har han en apple lisa?? Håll hårt i den! Den kan stiga i värde med åren! Vill nu bli av med den så kommer jag gärna och hämtar den. ;)
Den kommer no aldrig att slängas läste något om att apple lisa 2 hade ett värde på 100 -3000 $ beroende på modell.
Det är skrivare till och å scanner (y)
 
Hehe, jag tycker mest att det är kuriosa och lite kul, ni har väl den i drift med??
 
Får man fortsätta OT? Mina föräldrar köpte en Panasonic VHS 1981 för 7000 kr så man kan förstå att det tar emot att slänga en sådan. Den hade förmodligen inte scart. någon som vet när scart kom? Jag gissar på 1984.
På jobbet hittade jag en gammal Philips VCR och det formatet torde vara väldigt sällsynt. Philips lyckades även misslyckas med Video2000 och kommer ni ihåg Philips ljudkassett DCC?
 
Min är köpt i den svängen med, säkert en likadan då. :)

Scarten kom 1977 först och främst i Frankrike.

Jaa, dcc, var det dom metalbanden?
 
Nimajneb skrev:
2013/14 så använder man inga scartkontakter. Så är det bara:D
Jag har precis fått min första tv med scartingång på, innan körde jag RF vilket var ett överlägset system. Man slapp att trycka på AV 100 ggr för att hitta rätt ;-)
 
Andreas_H skrev:
Man slapp att trycka på AV 100 ggr för att hitta rätt ;-)
Därför skapade gud Logitech Harmony:rolleyes:
 
Johan Gunverth skrev:
Wii har analog ut så det blir oftast Scart In i TVn. ;)
Kör på komponent istället.
Mycket bättre bild från Wii:et.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.