Hej,

Jag och min fru har anlitat en firma som bygger vårat hus, de håller just nu på med ett utav badrummen, och vi ser att det blivit en stor glipa mellan taket och väggen där plattorna kommer. Glipan är mindre i det ena hörnet utav badrummet och växer sedan och blir allt större till det andra hörnet av badrummet. Vi har inte pratat med entreprenören ännu utan skall prata med honom efter helgen. Men i våra ögon ser det helt åt skogen ut just nu och vi undrar, vad gör man åt detta egentligen? Vi förstår inte hur man skall kunna få det snyggt, det ser ju ut som att taket eller väggen faller fel och de har inte haft exakt koll på måtten. Med vänlig hälsning, Hans
 
  • Ej färdigställt badrum med kakel och stor glipa mellan tak och vägg som ökar mot hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glipa mellan tak och vägg i ett hörn av badrum, med kakel och plastkryss för kakeljustering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glipa mellan tak och vägg i hörnet av ett badrum med ojämnt lagda kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det där ser inte bra ut. Visserligen täcker en list det där men vill man ha en list i ett nytt badrum? Nej! Sen är ju eldosans placering helt åt helvete kommer aldrig att få dit det som ska sitta i.
 
Hade ni avtalat om att de skulle rikta väggarna?
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Ser nästan ut som om de följt golvet med första raden plattor och golvet har fall?
 
R Robert-san01 skrev:
Ser nästan ut som om de följt golvet med första raden plattor och golvet har fall?
Menar du att de placerat ett eluttag i våtzonen? (Eftersom avståndet till taket är större på höger sida och där är en dosa för el i väggen)
 
Violina Violina skrev:
Menar du att de placerat ett eluttag i våtzonen? (Eftersom avståndet till taket är större på höger sida och där är en dosa för el i väggen)
Det är en bild med ett hörnbadkar som skall vara till höger...

Edit: Det var en toa på bilden.
 
R Robert-san01 skrev:
Det är en bild med ett hörnbadkar som skall vara till höger...

Edit: Det var en toa på bilden.
Lite därför jag undrar OM de haft avtal med entreprenören om att rikta väggarna, har man inte haft det får man räkna med att det inte blir 100% rakt..

Ser man till hur lång sträcka väggen utgör så är skillnaden inte heller jättestor..

Hus är ju sällan helt raka..
 
Violina Violina skrev:
Lite därför jag undrar OM de haft avtal med entreprenören om att rikta väggarna, har man inte haft det får man räkna med att det inte blir 100% rakt..

Ser man till hur lång sträcka väggen utgör så är skillnaden inte heller jättestor..

Hus är ju sällan helt raka..
Jag skulle inte säga att väggen är krokig.

Någon har räknat bort sig när de beställde marmorn. Det skulle ha varit större plattor så de hade fått kapa ner dem på den vänstra sidan.
 
R Robert-san01 skrev:
Jag skulle inte säga att väggen är krokig.

Någon har räknat bort sig när de beställde marmorn. Det skulle ha varit större plattor så de hade fått kapa ner dem på den vänstra sidan.
Men det där är väl ändå kakel/klinker?
 
Violina Violina skrev:
Men det där är väl ändå kakel/klinker?
Tycker det ser ut som marmor. Det är noga uppmärkt i vilken ordning dem skall sitta och det ser ut att vara mönsterpassning.
 
R Robert-san01 skrev:
Tycker det ser ut som marmor. Det är tydligt uppmärkt i vilken ordning dem skall sitta och det ser ut att vara mönsterpassning.
OM man gjort annorlunda hade de väl inte linjerat med varandra i övrigt?
 
Violina Violina skrev:
OM man gjort annorlunda hade de väl inte linjerat med varandra i övrigt?
Vet inte hur det ser ut vid golvet. Men normalt brukar man linjera mot något och sedan anpassa det som skall vara mot golvet då det ofta har fall. Är taket snett får man kanske justera mot både golv och tak.
 
R Robert-san01 skrev:
Vet inte hur det ser ut vid golvet. Men normalt brukar man linjera mot något och sedan anpassa det som skall vara mot golvet då det ofta har fall. Är taket snett får man kanske justera mot både golv och tak.
De linjerar ju med plattorna på sidorna?
Alltså följer alla plattorna då golvet?
 
Violina Violina skrev:
De linjerar ju med plattorna på sidorna?
Alltså följer alla plattorna då golvet?
Det går inte att se tydligt på bilderna. På den med uttaget går dem bakom.
 
R Robert-san01 skrev:
Det går inte att se tydligt på bilderna. På den med uttaget går dem bakom.
Är väl inga problem att se att de vågräta linjerna stämmer överens med varandra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.