Jag gav 42000 kr för 180 meter borra för nått år sen efter rot ca 50000 kr före.
 
  • Gilla
Jugend
  • Laddar…
Så ni menar jag ska använda mig av deras uppgifter och sen köpa in varje del för sig? Enligt dina uppgifter lär priset gå ner till kanske runt 120 - 130 inkl allt då ju?
 
Men då har du bara 2 hål och en vp på pall den ska kopplas in och injusteras också vilket man kan fixa själv om man är lite händig och det tillkommer nog prylar för kanske 10000 kr också.
 
smurfen72 skrev:
Men då har du bara 2 hål och en vp på pall den ska kopplas in och injusteras också vilket man kan fixa själv om man är lite händig och det tillkommer nog prylar för kanske 10000 kr också.
Bara varmvattenberedaren går loss på lite över 10.000:-.
 
Jag får helt enkelt gå på det systemet och ta in priser på de olika delarna och se vad det skulle bli för pris, många bäckar små som de säger :)

Har även bett han återkomma med pris efter rot för att se vad det skulle sluta på, jag återkommer :)
 
Jag installerade min Nibe 1145 själv, det är ingen raketvetenskap. Jag lät dock borrfirman ansluta kalla sidan eftersom det är en del pyssel med köldbärarspriten och att lufta ur systemet själv. Jag betalade ungefär samma som smurfen har jag för mig.

Beslutet att göra det själv kom sig av samma slutsats som du själv gjort nu, det blir billigare med "delad" entreprenad.
 
Hur stor är tomten? Kan du inte köra jordvärme också som alternativ det är ju mycket billigare i installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.