Jag har inte själv köpt kameror med Wi-Fi, så jag törs inte ge råd.

det finns många tester på youtube som är användbara. Jag skulle nog fokusera på Hikvision, Dahua och kanske även Ubiquiti. Det finns andra som är bra eller bättre, men då har du iaf någonstans att börja.
 
Lars-Erik Jansson Lars-Erik Jansson skrev:
Skall köpa en övervakningskamera, men frågan är vad man skall köpa, det behöver inte vara en proffskamera, utan en som kan lysa upp gården efter objudna gäster, får kosta omkring 1000 kr, tips på någon lämplig? Det skall vara wifi i den
Kollat in denna? Imou looc 649:-https://www.netonnet.se/art/smarta-hem/overvakningskamera/imou-looc/1010203.9438

Har inte köpt den än själv, men verkar vettig till ett bra pris. Tänkte kompletera den till mina Arlo pro 2 kameror.

Det jag gillar med denna är att den har siren inbyggd samt spotlight.
 
:thinking:
A Ace83 skrev:
Kollat in denna? Imou looc 649:-https://www.netonnet.se/art/smarta-hem/overvakningskamera/imou-looc/1010203.9438

Har inte köpt den än själv, men verkar vettig till ett bra pris. Tänkte kompletera den till mina Arlo pro 2 kameror.

Det jag gillar med denna är att den har siren inbyggd samt spotlight.
Verkar väl inte så bra med spotlight OCH siren som drar igång när man själv eller barnen kommer hem:thinking:

En övervakningskamera triggas och spelar in all möjlig rörelse, den kan ju inte tjuta hela tiden.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
:thinking:
Verkar väl inte så bra med spotlight OCH siren som drar igång när man själv eller barnen kommer hem:thinking:

En övervakningskamera triggas och spelar in all möjlig rörelse, den kan ju inte tjuta hela tiden.
Man kan ställa in hur man vill att sirenen och spotlighten ska aktiveras.

-Spotlight vid rörelse eller inte
-Siren vid rörelse eller manuell påslagning

Tror ingen tillverkare skulle göra en övervakningskamera som tjuter så fort den känner av rörelse, utan att man kan ändra inställningar för det.
 
  • Gilla
polarsson
  • Laddar…
Har nu köpt Imou Looc, dock så har jag endast testat den inomhus då jag inte orkat dra fram ström till där jag ska ha den utomhus.

Riktigt imponerande rörelsesensor (PIR) om man jag jämför med mina arlo 2 kameror. Känns som att denna kamera har potential, men det får jag utvärdera när jag monterat den utomhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.