Oftast i webgränssnittet där du konfigurerar, kan du ställa olika profiler eller strömmar. Du bör kunna välja protokoll, upplösning, komprimering, fsp och liknande- Där kan jag till ex. välja rtsp url för olika strömmar.

Vad har du för kamera?
 
RilleRock
andeb skrev:
Hur menar du att man ser det i konfigurationen? I manualen? Fick ingen sådan....
När du loggar in i kamerans konfiguration.
 
Verkar inte kunna se det på min kamera, loggar in via ip numret men hittar inte den typen av information
 
abrovink skrev:
Själv kör jag HikVision kameror. Mycket prisvärda enligt min mening. Kolla på deras ptz kameror får du se. Var det för utomhusbruk?
Hur löser ni inspelning?
 
Spelar in på NAS:et
 
abrovink skrev:
DS-2CD2032-I - 3MP IR Bullet Network Camera

En mycket bra och prisvärd modell för utomhusbruk. Finns även som Dome.
Jag kör också med Hikvision 3 MP DOME modellen DS-2CD2132-I kopplad till
en Hikvision "DS-7608NI-SE/P 4 Road Network NVR With PoE version"

Har suttit monterad utomhus lite drygt ett år och har fungerat utan problem, inga tjuvar heller.

Värt att kolla upp om man köper en NVR är vilken inkommande bandbredd den klarar av, den modellen som jag har klarar 40Mbs, en min kamera kräver ca 16Mbs på högsta upplösningen så ska jag ha fler än två kameror så får jag börja dra ner på kvalitén.
 
Peter2400 skrev:
Jag kör också med Hikvision 3 MP DOME modellen DS-2CD2132-I kopplad till
en Hikvision "DS-7608NI-SE/P 4 Road Network NVR With PoE version"

Har suttit monterad utomhus lite drygt ett år och har fungerat utan problem, inga tjuvar heller.

Värt att kolla upp om man köper en NVR är vilken inkommande bandbredd den klarar av, den modellen som jag har klarar 40Mbs, en min kamera kräver ca 16Mbs på högsta upplösningen så ska jag ha fler än två kameror så får jag börja dra ner på kvalitén.
Bra input!

Handlar ni på eBay? Andra tips?
 
Jag kör okså hikvision DS-2CD2132-I.
Mycket nöjd med kameran.(fler påväg hem)

Jag har även en "smart" NAS med inbyggt övervakningsprogram, Synology ds214play funkar kanon!

Köpte kamerorna på ebay.
 
Jag har köpt från Aliexpress, letar efter säljare som har bra pris på snabb frakt, gratisfrakten kan ta 5-6 veckor.
Jag beställde min Nvr på en fredag kl 14:00
skickades med Ups IP 20$ frakt, klockan 09:00 på måndagen stod dom utanför med mitt paket.

På Nvr:en åkte jag på att betala ca 350:- i tullavgifter, men det är enda gången jag har behövt göra det.
 
Med fraktbolag som DHL och UPS så är det i princip 100% säkerhet att man åker på tull och moms.
 
Jag vill fortfarande se lite bilder :)
 
Peter2400 skrev:
Jag har köpt från Aliexpress, letar efter säljare som har bra pris på snabb frakt, gratisfrakten kan ta 5-6 veckor.
Jag beställde min Nvr på en fredag kl 14:00
skickades med Ups IP 20$ frakt, klockan 09:00 på måndagen stod dom utanför med mitt paket.

På Nvr:en åkte jag på att betala ca 350:- i tullavgifter, men det är enda gången jag har behövt göra det.
Fungerar NVRen bra?
Hur är användargränssnittet?
Finns det stöd för mobila klienter?
 
Man hanterar den via webläsare eller allra helst med en skärm kopplad direkt i Nvr:en.
Inte helt självklart hur allt fungerar, man behöver sätta sig in hur sitt nätverk fungerar.
Man behöver öppna portar i sin router för att kunna streama till mobilappen tex.
Med det är inget fel med gränssnittet, lite krångligt för en oinvigd som jag.

Mobilappen är en av dom stora fördelarna med en dedikerad Nvr, man kommer åt livestreamat och kan även lätt kolla inspelat material.
Jag har valt att få ett mail med tre stillbilder vid varje händelse, får dom till en separat inbox på mobilen.
 
Redigerat:
abrovink skrev:
Spelar in på NAS:et
Snor inte tjuven både kamera och NAS?
 
Nyfniken skrev:
Snor inte tjuven både kamera och NAS?
Finns ju en risk för det.
Men att upptäcka att man blivit filmad och därefter, under tidspress samtidigt som larmet tjuter och väktare är på väg, sätta sig in hur kamerasystemet hänger ihop, ta med sig allt och hoppas att kamerorna inte har en fjärransluten backup, det lyckas nog inte vanliga villainbrottstjuvar med. Hoppas jag!

Man bör ju för att skydda sig mot detta åtminstone se till att kameran mejlar iväg
bilder eller filmklipp.

Någon typ av strömbackup är lämpligt att ha också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.