I
Har rotat runt lite i möjligheterna med D-link kamera. Hade för låg upplösning i en av dem, nu är den ändrad till högsta. Men lätt! Nej det tycker jag inte det var, finns en mängd inställningar man kan göra, dock känns det som man behöver ha kunskap över genomsnittet om IT.
Vad jag förstått finns det möjlighet att automatiskt, antingen vid rörelsedetektering eller schemalagt göra inspelning till lagringsenhet.
Man kan ställa in så att ett mejl skickas till adress om att något hänt, varpå man själv kan öppna D-link från ex mobilen, och kolla om något är galet. Med mobilen kan man då ta foto som förmodligen också lagras där.
Jag använde programmet som finns på cd-skivan, " Main Console " att ändra i kameran. Tror man kan hämta från hemsidan också, men jag lyckades inte, något skyddsprogram i datorn som satte stopp.
Jag fick en känsla av att man kan göra en hel del, vet bara inte hur, info och support suger.
 
Redigerat av moderator:
I
Kan faktiskt rita in en ruta i bilden i vilken man vill att rörelse ska trigga igång lagring eller mejl. Känsligheten kan också ställas in.
 
MathiasS skrev:
Enda haken med det upplägget är att en bra Axis utomhuskamera kostar 12000kr....:)
Nejdå, du behöver inte köpa en kamera som är vandaliseringssäker. Jag har denna: https://www.dustin.se/product/5010627886/m1114-e-network-camera på sommarstugans vägg sedan några år tillbaka. Det framgår inte så tydligt men det ingår ett skydd i metall. :)
 
Kan den sitta utomhus utan hus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.