A
Ah Ser nu att du redan bestämt dig för att inte köpa ett renoveringsobjekt. Klokt!
Lycka till med kärleken.
 
rookiebyggare skrev:
Vi kör på ett hus som inte slukar all fritid fem år framöver.
Fem? Optimist. ;)
 
Mullbär skrev:
Ha, ha, ha....
Här är två till som bor i rena kaoset sedan 23 år tillbaka (men i flera hus). Att renovera och fixa har blivit som en drift för oss båda. Ibland är vi bra på det ibland gör vi fel och får göra om - men fint brukar det bli! Tyvärr när det är som bäst brukar det säljas och sedan är nästa projekt på gång! Vi jobbar alltid tillsammans och vi har alltid något att prata om. Vi har under lång tid delat samma intresse och byggbutiker har blivit det självklara utflyktsmålet så semesterutflykterna är alltid lösta. Förr renoverade vi bara trähus, men det sista huset är ett gammalt stenhus och det ställer alla tidigare byggtekniker på ände - vilket är insiprerande.
Men är det så att sambon är tveksam kan det nog bli svårt att få projektet i hamn. Hon kommer bara att bli irriterad och du kommer att arbeta ihjäl dig - man måste nog gilla att leva lite i kaos om man bygger om och renoverar ett större projekt! Det blir en livsstil!
Om man byter ut 23 år mot 26 så handlar det här om oss :D ja å frun har hållit på sen -84 me 3 hus å en lägenhet. Förstår inte alls att man kan hamna i skilsmässa pga det, va ska man annars göra ihop? :p
 
Jan-Å: Tittar du aldrig på TV? Man ska ju ha intressanta hobbys, resa, älska ofta och passionerat och alltid vara förälskade i varandra, le mot varandra i allmänhet. :rolleyes:
 
Att övertala en kanske går men både flickvän, sambo och fru? tror du de vill det allesammans =P

Allvarligt som många säger det bör vara ett gemensamt intresse annars håller det inte i längden.
 
cederbusch skrev:
Jan-Å: Tittar du aldrig på TV? Man ska ju ha intressanta hobbys, resa, älska ofta och passionerat och alltid vara förälskade i varandra, le mot varandra i allmänhet. :rolleyes:
Nej titta på tv är inget jag lägger speciellt mycket tid på, gör hellre saker själv än kollar på andra som gör, roligare att måla fönster ihop än att kolla på tv. Ser heller inget motsatsförhållande i övrigt det Du skriver kan man väl göra fast man renoverar hus? Jag har rest tillräckligt för att va nöjd alla fall och en hobby förutom husrenoveringen har jag alltid haft också och vår relation har mått bra av att vi renoverar våra hus tillsammans. Men visst, jag känner människor som sett flera tv-program än jag gjort och som legat på på badstränder i väntan på hudcancer oftare och längre än jag men nånstans måste man ju ta tiden :p
 
Renoveringsobjekt måste ju inte vara liktydigt med "göra allt själv". Vi räknade in renovering till god standard av den viktiga boendedelen, samt husets kärnfunktioner (tak, dränering, ventilation och så), till köpesumman innan vi bjöd på hus. Sedan köpte vi det mesta av detta och renoverar i maklig takt resten, utan press.

det jobbiga är att du får justera ned prisnivån på objekten du tittar på ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.