Hej!
Behöver lite hjälp med faktura kostnaden om priset är rimlig eller inte. Arbetet gällde vatten läckaget som behövde undersökas på undervåningen så inget bestämd pris.
Ringd idag till företaget om för att få mer detaljerad faktura,personen för faktura frågor berättade att de har varit här 3 gånger första dagen från 6-7 timmar där de gjorde ni ser på bild 2 men sen åkte dem hämta men lämnade utrustningen och kom tillbaka dagen efter för att hämta sitt utrustning och ta bort tejp och skydd plast och dag 3 2 timmar för att ta bort nyckel skåpet.
Jag frågade då att om hon kan skicka via mejl eller post detaljerad specifikation så hon en annan person kommer att kontakta mig nästa vecka för att lösa hur vi ska lösa det.
 
  • Faktura med specifikation av arbete och kostnader relaterade till vattenläckage på badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat tak och borttagen del av undertak som avslöjar kopparrör och isolering, tecken på vattenläckage och reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Har dom tagit 16000 för att riva det där?
Hur många har det varit på plats?
Känns som väldigt många timmar....
Det på bilden kan väl inte tagit mer än en halvdag att riva och städa?
 
Två snickare (under hela arbetet, de började mellan 10 och 11 åkte på lunch vid 13 och åkte iväg hem 16-17 har inte alla tider) men innan de började första dagen var deras plats ledare med som åkte iväg halv timme efter. Jag var med för att vissa vad behövdes göras.
Max 3-4 timmar tycker jag, om jag skulle göra, men behövde hantverkare för försäkringsbolaget, men nu visade sig att vatten kom utifrån åker jag på kostnad....
Jag har beställt detaljerat faktura och inte den slump summa jag fick, men jag behöver nog bestrida faktura misstänker jag?! för att få mer tid för kontakta runt och se vad det kan kosta eller?!
Hålet där är 2.30*0.7, isolering var träflis. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga...
MVH Alexander
 
Redigerat:
  • Gilla
htpod och 1 till
  • Laddar…
PrinzEugen PrinzEugen skrev:
de började mellan 10 och 11 åkte på lunch vid 13 och åkte iväg hem 16-17 har inte alla tider
gäller första dagen...
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Har dom tagit 16000 för att riva det där?
Hur många har det varit på plats?
Känns som väldigt många timmar....
Det på bilden kan väl inte tagit mer än en halvdag att riva och städa?
Två snickare (under hela arbetet, de började mellan 10 och 11 åkte på lunch vid 13 och åkte iväg hem 16-17 har inte alla tider) men innan de började första dagen var deras plats ledare med som åkte iväg halv timme efter. Jag var med för att vissa vad behövdes göras.
Max 3-4 timmar tycker jag, om jag skulle göra, men behövde hantverkare för försäkringsbolaget, men nu visade sig att vatten kom utifrån åker jag på kostnad....
Jag har beställt detaljerat faktura och inte den slump summa jag fick, men jag behöver nog bestrida faktura misstänker jag?! för att få mer tid för kontakta runt och se vad det kan kosta eller?!
Hålet där är 2.30*0.7, isolering var träflis. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga...
MVH Alexander
 
Det var ju en felsökning, och man kan se att det är ett undertak som dom pillat ned runt rören för att hitta var vattnet kommer ifrån. Sen öppnat sponten ovan och hittat att det kommer utifrån.
Omöjligt att avgöra hur lång tid det borde tagit utan veta hur det såg ut innan och helheten. Men stämmer inte timmarna du vet att dom varit på plats med fakturan så får du ju gå på det.
 
Larsa Larsa skrev:
Det var ju en felsökning, och man kan se att det är ett undertak som dom pillat ned runt rören för att hitta var vattnet kommer ifrån. Sen öppnat sponten ovan och hittat att det kommer utifrån.
Omöjligt att avgöra hur lång tid det borde tagit utan veta hur det såg ut innan och helheten. Men stämmer inte timmarna du vet att dom varit på plats med fakturan så får du ju gå på
Väntar in någ detalj fakturan...fattar inte att de inte görde det direkt. Eller det kanske var mitt fel att jag inte frågade ungefärlig pris eller fast pris?!?
Så var det innan dem rev bild 1-3 och sista hur när de var klar...
P.S. jag påpekade vart de kan börja " bild 2"
 
  • Installation av kopparledningar och expansionskärl i taket efter renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya kopparledningar installerade längs ett tak, fästa med klämmor mot en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med flagande färg och exponerat trä bredvid nylagda kopparledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenskadat bjälklag och isolering i tak före renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
17h och en timtaxa som en senior ingenjör för att tejpa lite plast, riva några bräder, skyffla ur spån och sen ta bort plasten?!
Rimligen 3-4h för en person?
Bestrid fakturan och kräv en detaljerad specifikation!
 
  • Gilla
  • Haha
Excel och 3 till
  • Laddar…
Spontant står det att det har gått åt 1h á 935kr och 1st servicebil á 817,50kr. Sen är det en klumpsumma från någon PG, vad ingår där? Går det ens att köra rot på hela den summan?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Excel
Här är ett bra exempel där hemmapul funkar bäst. 14 lax. Hur många dagar måste medelsvenne jobba för att få ut detta efter skatt?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
^^ ser namnet på företaget...man är inte förvånad
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Spontant står det att det har gått åt 1h á 935kr och 1st servicebil á 817,50kr. Sen är det en klumpsumma från någon PG, vad ingår där? Går det ens att köra rot på hela den summan?
Här skrivit till de om att jag vill ha en detaljerad faktura...
 
Excel Excel skrev:
Här är ett bra exempel där hemmapul funkar bäst. 14 lax. Hur många dagar måste medelsvenne jobba för att få ut detta efter skatt?
Problemet är att de var klara dag 1, har foto daterad 15.22 när jag fick reda att vatten komm från utanför, men de lämnade sina verktyg, damsugare och pal i rummet och komm dagen efter för att hämta det...😕varför vet ej.
Trodde de var en seriöst firma visades tvärt om.
 
Redigerat:
Excel Excel skrev:
Här är ett bra exempel där hemmapul funkar bäst. 14 lax. Hur många dagar måste medelsvenne jobba för att få ut detta efter skatt?
Ville göra det självt men behövde en professionell hjälp då försäkring bolaget ville ha det så... Kommer också jävlas med de imorgon.
 
S swirve skrev:
17h och en timtaxa som en senior ingenjör för att tejpa lite plast, riva några bräder, skyffla ur spån och sen ta bort plasten?!
Rimligen 3-4h för en person?
Bestrid fakturan och kräv en detaljerad specifikation!
Problemet är att de var klara dag 1, har foto daterad 15.22 när jag fick reda att vatten komm från utanför, men de lämnade sina verktyg, damsugare och pal i rummet och komm dagen efter för att hämta det...😕varför vet ej.
Trodde de var en seriöst firma visades tvärt om.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.