L
Stänga en slinga och vänta en vecka , du blir klart till sommaren:)
 
  • Gilla
Curryplutt
  • Laddar…
L
Men om du tänker dig att slangarna är förlagda utan kors som är brukligt , så kanske det går att orientera vart dom år
Tex den högra tar ett rum bakom fördelaren eller hall bad o.s.v , nu vet jag inte hur ditt hus är i
indelning så det är svårt att säga något , men en logisk fundering
 
nizzehult
Fördelningscentralen sitter rent fysiskt ganska mitt i övervåningen. Det går att ana åt vilket håll slangarna viker av där men det är inte självklart. Sen ligger det 25mm massivt furugolv på hela ÖV så det är en del fördröjning i uppvärmningen. Slangen är bara strappad på spikförband i facken och längst i botten ligger en reflektionsfolie.
Jo, att stänga av en och en och vänta ett bra tag skulle vara en fungerande metod men det kräver jämn och bestående kyla samt att ingen då bor där uppe. Hade jag haft en värmekamera så hade det kanske kunnat gå snabbare.
 
nizzehult
Såja. Efter en period med sträng kyla har jag kunnat konstatera rum för rum vilken slinga som är vad genom att beta av dem en och en. Så nu vet jag. Nu blir det rätt behaglig värme där uppe, är -15 ute.
Reglerdonen verkar funka bra, beställde i grevens tid (tänker på Postnord). Hade varit bra med en LED på dem så att man såg att dom var på så jag funderar på att komplettera med det själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.