Lösningen kanske stavas "bäddsoffa".
 
Eller "slagbord".
 
Kul grej:

Jag hittade av en slump en nästan identisk lägenhet i samma brf fast spegelvänd som har gjort exakt samma öppning som jag har planerat i bild 1. Han har även möblerat med sängen på samma sätt som jag tänkt.

Jag tycker inte alls det ser galet ut, och även fast sängen står lite halvkonstigt så kan jag garanterat leva med det.

Se själva:
http://www.hemnet.se/beskrivning/681007?r=3

Kontentan: Jag ignorerar er alla och kör på lösningen jag hade tänkt. Det är minst ingrepp och jag kan leva med de negativa aspekterna. :)

Tack för all respons!
 
Såg okej ut som du sa. Men vilket pris för en etta. Här i bonnvischan får vi samma lägenhet för 10 000 och uppåt :D
 
Ja, det är bara gilla läget om man ska bo innanför tullarna i Stockholm tyvärr. Och det där är ändå inte i de allra hetaste kvarteren...

Hitta en sådan där med balkong och priset springer lätt iväg upp mot 65-70 000 per kvadratmeter...
 
Bokaj skrev:
Kul grej:

Jag hittade av en slump en nästan identisk lägenhet i samma brf fast spegelvänd som har gjort exakt samma öppning som jag har planerat i bild 1. Han har även möblerat med sängen på samma sätt som jag tänkt.

Jag tycker inte alls det ser galet ut, och även fast sängen står lite halvkonstigt så kan jag garanterat leva med det.

Se själva:
[länk]

Kontentan: Jag ignorerar er alla och kör på lösningen jag hade tänkt. Det är minst ingrepp och jag kan leva med de negativa aspekterna. :)

Tack för all respons!
Noterar att den andra lägenheten kör med en tvåsitssoffa där du har en tresitsig. Sen verkar din säng vara lite bredare också. Själv tycker jag inte att det känns rätt att ha utsikt över sängen när jag äter frukost, men det är jag. Du skulle ju kunna gå på visningen och kolla hur det ser ut i verkligheten.

I vilket fall, trevligt att du har hittat en lösning som känns bra för dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.