Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Jo, det lutar nog åt det sistnämnda, att stänga av golvvärmen i badrummet. Jag har ett extra, oanvänt element i förrådet, får kalla hit min elektriker att koppla in det. Jag har kollat min förbrukning dag för dag, det skiftar hej vilt från 15 kWh till 46 kWh under samma månad. Hoppas jag kan hålla det nere när jag stängt av golvvärmen!
Tänkte du stänga av golvvärmen, betala elektriker för att installera element i badrummet? Det kommer bli en dålig affär, du sparar sällan in arbetskostnaden för elektrikern då du inte kommer spara många kr på minskad elförbrukning då golvvärmen inte drar mycket mer än ett element, sänk golvvärmen ist.
 
Hur många väggar är yttervägg?
Är det någon solinstrålning genom stora fönster?

En lägenhet mitt i huset med lägenheter på båda sidor, över och under har låg uppvärmingskostnad.
En lägenhet lägst upp och mot gavel har många väggar och tak där det läcker ut energi, isf att ”värmas upp” av grannen…
 
blackarrow blackarrow skrev:
Hur många väggar är yttervägg?
Är det någon solinstrålning genom stora fönster?

En lägenhet mitt i huset med lägenheter på båda sidor, över och under har låg uppvärmingskostnad.
En lägenhet lägst upp och mot gavel har många väggar och tak där det läcker ut energi, isf att ”värmas upp” av grannen…
Jag bor på en gavel, på bottenvåningen. Kollar min elförbrukning varje dag och det enda mönster jag har sett är att 18 halogenspottar tar en del, så de tänder jag inte så ofta numera. Samt att när det blåser, vilket det gör för det mesta här i Skåne, så går det åt mer kWh. Har ett kalldrag längs golvet, även mitt i lägenheten, vid innerväggar. Helt obegripligt, om det inte är för att det är ett 70-talshus och inte så noggrant byggt...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.