A
Jag körde med färdiga plintar, 50 cm. Grävde hål med Skurupsborr på ca 70 cm, bottnade med makadam. Satte i plint och sedan en blandad säck betong per hål när plinten hängde fritt från bärlinan i rätt höjd.
Satte 16 eller 17 plintar tror jag, yta ca 5x5 m. Dessutom bärlina fäst i sockeln på huset och garaget. Vet att det finns olika bud på om man ska fästa bärlina i huset.
Har man mer plats undertill kan man nog göra på annat sätt med bärlina och reglar. Det blev också tätt med reglar då komposittrall kräver cc 35 cm eller liknande.
Grundarbete med grävda hål och färdiga betongplintar för komposittrall, makadam i botten, trallinjer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
raubtier
  • Laddar…
Tack för att du delar med dig! :D
 
A
En hel del är förmodligen overkill, men första gången jag bygger altan och tänker precis som du att man måste få den så stadig som möjligt för ett uterum på.
 
  • Gilla
raubtier
  • Laddar…
Jag har en tendens att ta i också. Det har att göra med dels "buy once - cry once" och också att jag ogillar att göra om saker senare, som du säger den dagen uterummet kommer vill jag bara kunna smacka dit det utan krångel. Man kommer nog utan problem kunna köra upp bilen på min altan också om man skulle känna för det. :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.