L linkanbygg skrev:
Frågan är väl också vem som ska betala för fuskbygget om allt måste göras om. Det kostar ju också innan den nya firman (om det blir frågan om det!) kan börja med takläggningen från början. 🤔
I teorin är det ju företaget som gjort det felaktiga montaget, som ska ersätta kunden. Dock måste de ju ges chans att göra om jobbet själva först inom skälig tid. Dock, om man ska se negativt på saken så tror jag att detta kommer bli en lång tråkig historia.
 
  • Ledsen
  • Gilla
linkanbygg och 1 till
  • Laddar…
Jag älskar sista raden som står upp 45 grader mot himlen ..
 
R reytracer skrev:
I teorin är det ju företaget som gjort det felaktiga montaget, som ska ersätta kunden. Dock måste de ju ges chans att göra om jobbet själva först inom skälig tid. Dock, om man ska se negativt på saken så tror jag att detta kommer bli en lång tråkig historia.
Tror samma tyvärr, de kommer försöka få TS att godkänna något lappat och lagat om jag gissar rätt. Seriös/kunnig besiktning av taket före / efter är A och O här. Självklart på firmans bekostnad.
 
  • Ledsen
linkanbygg
  • Laddar…
I ItWasntMe skrev:
även om jag tycker att du har rätt i vissa saker. Vissa saker är inte rätt gjorda. Men att jobba åt dig måste vara en mardröm. Fota och snoka och påpeka på allt. En arbetsledare måste vara dränerad på energi efter en dags mailkonversation med dig.
Det finns så många människor som arbetar med saker som ständigt inspekteras, utvärderas och granskas. Det ska ta mig tusan hantverkare klara också. Och det gör många. Det är inget konstigt med besiktning inom bygg.
 
  • Gilla
Dr Benz och 9 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag älskar sista raden som står upp 45 grader mot himlen ..
Med tanke på att gavelbeslaget/vindskivepkpten också pekar uppåt skulle jag gissa att taket ser ut så. Så kallad kinaknäck. I övrigt ser taket ut som skit
 
  • Ledsen
Mony och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Med tanke på att gavelbeslaget/vindskivepkpten också pekar uppåt skulle jag gissa att taket ser ut så. Så kallad kinaknäck. I övrigt ser taket ut som skit
Ja du har rätt. Det finns en bild som visar att just sista delen är knäckt. Men det finns nämligen en del snickare som gör så där, och även åt andra hållet - att sista raden är ledsen.
 
elpaco elpaco skrev:
Ja du har rätt. Det finns en bild som visar att just sista delen är knäckt. Men det finns nämligen en del snickare som gör så där, och även åt andra hållet - att sista raden är ledsen.
Hur en del snickare gör är inte relevant. Däremot det som står i monteringsanvisningen för det fabrikat man använder är det som gäller.
 
  • Gilla
Marcus0321
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Hur en del snickare gör är inte relevant. Däremot det som står i monteringsanvisningen för det fabrikat man använder är det som gäller.
Själv tycker jag det är väldigt relevant om taket inte bara är godkänt utan även estetiskt tilltalande. Men vi är alla olika. God jul.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Vid tillfälle så kan Du väl fråga takläggaren om Du får lägga ut bilder som referens på nätet med angivet firmanamn.

Det var väl inga tröstens ord precis, men anser att det ligger på firman att färdigställa det jobb som de tagit betalt för.

Bästa kunderna är ju givetvis de som är nöjda.
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Själv tycker jag det är väldigt relevant om taket inte bara är godkänt utan även estetiskt tilltalande. Men vi är alla olika. God jul.
Men om man inte följer fabrikantens monteringsanvisning är det inte godkänt.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Ts nämner franchisetagare då borde huvudbolaget
Ha åsikter om detta utförandet,
Mig veterligen finns det bara ett franchise bolag inom takbyten och det är swedala tak!

Hela rasket behöver göras om, jätte tråkigt
 
  • Gilla
  • Ledsen
jono0911 och 1 till
  • Laddar…
Bästa reklamen är helt klart nöjda kunder.

Tyvärr verkar inte alla inser detta.

God Jul allesammans😚
 
Redigerat:
  • Gilla
jono0911 och 2 till
  • Laddar…
J jono0911 skrev:
Glömde ladda upp bilderna på senaste "fixen" av nockpannan...
😳
 
  • Ledsen
jono0911
  • Laddar…
Hallå allesammans,

Som ni säkert förstår så försöker jag koppla bort det här eländet just idag och försöka ladda batterierna lite då jag har en känsla av att det kommer behövas. Jag har fortfarande meddelanden som förtjänar att svaras på samt att det tillkommit nya sedan sist och jag ignorerar er absolut inte, utan lägger fokus på lite annat bara för tillfället.

God Jul på er så länge!
 
  • Gilla
Dr Benz och 10 till
  • Laddar…
J jono0911 skrev:
Hallå allesammans,

Som ni säkert förstår så försöker jag koppla bort det här eländet just idag och försöka ladda batterierna lite då jag har en känsla av att det kommer behövas. Jag har fortfarande meddelanden som förtjänar att svaras på samt att det tillkommit nya sedan sist och jag ignorerar er absolut inte, utan lägger fokus på lite annat bara för tillfället.

God Jul på er så länge!
Ja fira jul i lugn och ro du, det här kan du ta efter helgerna
 
  • Gilla
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.