Jo. Man fyller på ett par dl och det räcker ett tag.
 
F
För många variabler för att kunna få alla rätt utan tur
hade dock 8 av 10 (tur?)
 
6/10 med bara i stort gissningar
 
Vi har elradiatorer för uppvärmning av huset. För oss spelar det nog ingen större roll om vi värmer upp med strykjärn och lampor som står på, eller om det är radiatorerna som värmer. Jag tycker att resonemanget att sluta använda eldrivna apparater är lite skevt och missvisande. I vårt kalla klimat behöver vi energin, oavsett hur den görs om till värme i våra bostäder. Självklart gäller detta inte sommartid. Sen tror jag, men vet förstås inte säkert, att t.ex locktången kräver mycket med el att tillverka än vad den drar under hela sin livstid.
 
V view99 skrev:
Vi har elradiatorer för uppvärmning av huset. För oss spelar det nog ingen större roll om vi värmer upp med strykjärn och lampor som står på, eller om det är radiatorerna som värmer.
Har du ett strykjärn i varje rum för uppvärmningen då? Jag tycker att det känns både säkrare och mer praktiskt med radiatorer.

Skämt åsido behöver man inte tänka till speciellt mycket för att inse att det sett över hela året ger en energibesparing att låta elementen värma och spara på elen i övrigt. Men vill man inte spara energi så måste man inte.
 
Hade varit intressant att se vad frågeställaren hade tänkt sig för svar. Kunde ju visats samtidigt som den procentuella svarsfrekvensen visades.
Rolf
 
R Rolf Lundgren skrev:
Hade varit intressant att se vad frågeställaren hade tänkt sig för svar. Kunde ju visats samtidigt som den procentuella svarsfrekvensen visades.
Rolf
Du ser ju vad som är rätt svar på varje fråga och det mest troliga att detta också är frågeställarens tanke på rätt svar.
 
  • Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
Jag lyckades med 10/10, måste firas då det nog är första gången i BH och min quiz historia (på första försöket)
Vissa frågor fick jag dock räkna lite på innan jag klickade, tror det var vid två tillfällen.
 
7/10 hade fel på apparaterna med termostater i...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.