Ok jag misstänkte det ..
 
K
BBV tillåter avvikelser vid renovering. Där det inte är konstruktionsmässigt att följa BBV så gör man en avvikelse. Det är ingen lagbok.
 
Okej intressant. Mitt trappsteg skulle alltså kunna vara helt okej?
 
Den regeln bottnar ju i sunt förnuft. Man vill till varje pris säkerställa att vattnet rinner ner i en brunn och inte ut i hallen :)

Jag har 2 badrum som är renoverade på liknande sätt. Kakel och klinker som är satt på gammal plastmatta. Dvs jag har ett tjockt tätskikt ;) Var inte helt ovanligt att man gjorde så på 80-talet tydligen. Klinker på klinker vet jag inte men ska väl fungera principiellt.
 
Jag har ena badrumdgolvet ca. 10 cm högre och har bara en hög tröskel som insteg och en måttbeställd dörr som är lite lägre för att ligga i liv med sovrumsdörren bredvid.
 
Åhh du har inget foto att visa på detta!? 😂
 
Novisfixaren skrev:
Åhh du har inget foto att visa på detta!? 😂

1463341169851-1419710411.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ok ja så kanske jag skulle göra. Sen är takhöjden ett problem för dörren hos mig. + Att min dörr är inåtgående in i badrummet ... Blir det problem att få tröskeln in i badrummet godkänd om jag har en inåtgående dörr?
 
Nej, det spelar ingen roll. Det går ju att byta (eller svänga) karmen också om det finns plats för att öppna utåt.
 
Jag har satt en tröskelbit av samma materail som golvet utanför badrummet undertill, tycker det blir snyggare än en vit list, smaksak.
 
Ok du råkar inte även du ha en bild? :)
 
Ok då om du trugas! :) image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tusen tack!

Antar att det inte finns nåt annat sätt att lösa det på. Ni gillar inte min idé att göra en plattform på typ 1x1m utanför badrummet?

Alternativt ett trappsteg på 30cm utanför?

Min badrumsdörr öppnas inåt jag tänker dock att det är positivt om steget är utanför badrummet?
 
Onödigt jobb med plattform eller trappsteg om det bara är 10 cm skillnad.
 
Äsch lite spån och golvplankor på det, men skulle det bli bättre?

;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.