Bra fart på forumet nu i nya miljön....
 
Hoppas det håller i sig bara ...!
 
timmelstad skrev:
Mail på prenumerationerna har fortfarande inte kommit igång igen sen uppgraderingsförsöken påbörjades...
Nu ska prenumerationsmailen fungera igen. Har ni fått några prenumerationsmail än?
 
Per Eskilsson skrev:
Nu ska prenumerationsmailen fungera igen. Har ni fått några prenumerationsmail än?
Japp, verkar fungera. d^_^b
 
Per Eskilsson skrev:
Nu ska prenumerationsmailen fungera igen. Har ni fått några prenumerationsmail än?
Yes box!
 
Allt verkar funka fint och ser bra ut. En sak finner jag extremt irriterande, den "animerade" texten uppe i det svarta fältet, "Senaste nytt". Går det på något vis att stänga av den?
 
sajjen skrev:
En sak finner jag extremt irriterande, den "animerade" texten uppe i det svarta fältet, "Senaste nytt". Går det på något vis att stänga av den?
Jag hade inte ens tänkt på att den fanns där och var på väg att skriva att det stör väl inte. Nu när du "upplyst" mig om att det är irriterande dras mina ögon dit hela tiden... Fy på dig... ;) Jag är med andra ord böjd att hålla med om att det är lite irriterande även om jag nog kan stå ut med det.
 
sajjen skrev:
Allt verkar funka fint och ser bra ut. En sak finner jag extremt irriterande, den "animerade" texten uppe i det svarta fältet, "Senaste nytt". Går det på något vis att stänga av den?
Nej, i dagsläget går den inte att stänga av på något sätt.
 
Problemet med denna svarta meny är att den lägger sig över sidan. Det visar sig t.ex vid bläddring - den sista raden ska bli den första när man scrollar ned en sida, men så sker inte för den hamnar under svartingen. Än värre är det om man söker på sidan - sökfunktionen i webbläsaren (firefox 3) scrollar så att sökträffen hamnar på första raden - som döljs av svarte petter :@:@
 
Per Eskilsson skrev:
Bredda sidan-länken kommer tyvärr försvinna. :( Den kom till i samband med att vi ville kunna visa större bilder inne i inläggen utan att bilderna krockade med annat innehåll i sidospalten. Efter dess tillkomst så löstes det där med större bilder på ett annat sätt genom att de nu förminskas automatiskt. Lite synd eftersom det har varit en omtyckt finess av en del användare.
Kan vi få tillbaka den? Som synes av bilden finns en stor fin vit yta till höger som skulle kunna användas för forumtext så den slipper trängas i en smal kolumn till vänster. Alternativt att man kan stänga av bannerkolumnen till höger.

Obs att firefox anser att det finns något i detta vita landskap (titta på den horisontella scrollbaren längst ned i bilden).

För övrigt verkar den nya sajten lite kvickare d^_^b men mer bandbreddskrävande(??)
 
  • byggahus1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten
Går man in på ett delforum, tex Juridik och sedan in på en tråd där man ser att det finns inlägg man inte läst och sedan går tillbaka/backar till delforumets sida så är tråden man varit inne i fortfarande markerad som om det fanns olästa inlägg i tråden.

Så var det inte förut. nu blir man osäker på om man läst tråden eller inte. För att få trådarna markerade som lästa måste man nu göra en "refresh" vilket är extra knöligt.
 
Hemmakatten skrev:
Går man in på ett delforum, tex Juridik och sedan in på en tråd där man ser att det finns inlägg man inte läst och sedan går tillbaka/backar till delforumets sida så är tråden man varit inne i fortfarande markerad som om det fanns olästa inlägg i tråden.
Inget svar på din fråga/synpunkt, men möjligen ett tips.

Jag är en gammal newsmänniska (NNTP) och tycker rent allmänt att WEB-forum är bedrövliga om man vill tillgodogöra sig mycket information på kort tid. Allt klickande och väntande är oerhört störande jämfört med att läsa en newsgrupp (ursäkta svengelskan) i en riktig newsläsare. Nu tror jag ju inte att BH kommer att övergå till att bli en newsgrupp så det är inte en strid jag försöker starta.;)

Ett sätt som dock jag tycker funkar skapligt för att effektivisera läsandet är följande. Tipset gäller Firefox, men jag antar att motsvarande kan göras i IE eller Chrome.

När man går in på ett delforum ser man de trådar som man har olästa inlägg i. Högerklicka på första intressanta och tryck T (dvs öppna länk i ny tab). Fortsätt på samma sätt med alla trådar du vill läsa. Jag kan utan vidare öppna tio till tjugo trådar i olika flikar innan jag börjar läsa.

När jag sen börjar läsa väljer jag en av flikarna som då har tråden laddad och klar. När jag är klar med tråden trycker jag Ctrl-W (stäng flik) och får omgående upp nästa tråd, i princip utan väntetid. "Tillbaka" använder jag nog aldrig.

Detta funkar för mig men säkert inte för alla.
 
sajjen skrev:
Allt verkar funka fint och ser bra ut. En sak finner jag extremt irriterande, den "animerade" texten uppe i det svarta fältet, "Senaste nytt". Går det på något vis att stänga av den?
Håller med, asjobbigt! q(;^;)p

Snälla ta bort den.
 
Jag håller med om att det är störigt. Vi tar bort den!
 
Alfredo skrev:
När man går in på ett delforum ser man de trådar som man har olästa inlägg i. Högerklicka på första intressanta och tryck T (dvs öppna länk i ny tab). Fortsätt på samma sätt med alla trådar du vill läsa. Jag kan utan vidare öppna tio till tjugo trådar i olika flikar innan jag börjar läsa.
Bra tips - precis så gör jag också. Jag kör med Chrome och har mina favorit-delforum som "thumbnails" på startsidan. Jag går in i det delforum jag vill läsa och öppnar sedan varje tråd av intresse i en ny tab. Det blir snabbt och smidigt tycker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.