Thomas59
Det finns specialvattenpass med "klossar" för olika fall. Sålde ett sånt på loppis förra helgen efter lite garagestädning. Killen som köpte vattenpasset undrade vad det var för specialgrejer och då vi stod och klurade på alla finesserna på vattenpasset insåg jag vad klossarna, som gick att fälla ut, skulle vara till. Kommer inte ihåg var jag köpte det.

Principen var att man fäller ut en liten kloss i ena änden på passet, olika klossar beroende på vilket fall man ska ha, och sedan lägger man vattenpasset på golvet och kollar.

Borde vara obligatorisk utrustning för firmor som håller på med våtrum.
 
problemet med dessa "specialverktyg" är oftast att det är billigt skräp, libellen håller ingen vidare precision, är inte justerbar mm.
Men ditt var kanske av ett välkänt kvalitetsmärke?
 
Lite OT kanske, men det ser ut på din bild som att det inte finns någon tröskel/klack i badrummet? Är det inte så att tätskitet måste gå upp på en tröskel?
 
cullberg skrev:
Lite OT kanske, men det ser ut på din bild som att det inte finns någon tröskel/klack i badrummet? Är det inte så att tätskitet måste gå upp på en tröskel?
Det ska enligt vad jag erfarit inte behövas. Exempelvis om brunnen ligger 20mm under färdigt golv vid tröskeln eller något liknande... Tror det avhandlats tidigare i tråden alternativt min andra tråd om att hantverkaren ska göra om fallet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.