oceanis skrev:
Jodå färgen fungerar bra i sig på både lite rostigt och icke rostigt järn men problemet är om man vill måla över med någon annan färg för att få en annan stil eller kulör så går det dåligt.
Så det är inget fel på Hammerit färgen, men som grund till annan färg är den mycket dålig.
Jo du har rätt Oceanis, du postad ditt inlägg medan jag höll på att skriva mitt.
Som sagt: Hammerit går inte måla över pga silikoninnehåll
 
Jag tyckte att jag skrev just det i mitt inlägg tidigare i tråden...men det är kanske bara jag som kan läsa mitt inlägg...:|
 
Paxman skrev:
Jag tyckte att jag skrev just det i mitt inlägg tidigare i tråden...men det är kanske bara jag som kan läsa mitt inlägg...:|
Men är det någon som sagt att du inte skrev det ??
Det pågår en konversation och du kanske ska läsa hela den innan du blir sur för att någon annan skriver något.
 
Vad jag har sett så har ni bara upprepat det jag skrev men med lite andra formuleringar...men det är OK, vissa saker är bra att upprepa och försiktighet med silikonfärg är en sådan sak.
 
Paxman skrev:
Vad jag har sett så har ni bara upprepat det jag skrev men med lite andra formuleringar...men det är OK, vissa saker är bra att upprepa och försiktighet med silikonfärg är en sådan sak.
Tycker inte jag, men du läser väl inte allt....;)

Du skriver om silikonen och att du skall använda sprayfärg och jag tycker mig se lite andra förslag också. Bla använda Fluggers alkyd primer tex.... ;)

och ett svar på en annan medlems inlägg.
 
Redigerat:
Hej!

Vi lämnade alla element till en firma som blästrade dem helt rena från färg och körde dem sedan (direkt så de inte rostar) till en målerifirma. Kanonresultat även om det kostar några hundra per element...

/Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.