Ja, jag har garanti. Dom kommer på måndag och tittar på det.
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Hej, firman har varit här och provtryckt expansionskärlet och resultatet va 0,65 bar, vilket är i sin ordning. Inga läckor vad de ( och jag) kunde se. De tror att systemet har haft mycket luft i sig vilket har gjort att avluftningsventilen har släppt mycket av trycket, vad tror ni? De sa att man behöva fylla upp fjutta i lite i systemet nu i början.
 
Det du skrev i #5 tyder på att kärlets förtryck inte var ok, nu kanske firman fixat det när de var hos dig. Fyll på vatten så det ligger upp mot 1 bar om det ligger lägre och låt ev luft gå ur. Glöm inte sen efter längre tid när allt är i balans att dra åt avluftaren när den inte behöver jobba mer.
 
  • Gilla
ankan_84
  • Laddar…
M
Låter i mina öron helt rimligt om du har automatisk avluftning. Att få en luftficka att vandra genom hela systemet tills det träffar avluftaren kan ju ta sin lilla tid om man inte har turen att lyckas lufta ur den ur elementet.

Du kan ju ha som vana nu i början att ta en vända med jämna mellanrum och kolla så att elementen inte är svalare i överkant än mitt på, för då är det troligtvis luft i dem.
 
  • Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Ja, firman kollade förtrycket när systemet va helt trycklöst. De sa att det inte alls är ovanligt att trycket sjunker såpass mycket, ska man alltså stänga avluftningsskruven när man anser att systemet är okej?
 
Ja det skulle jag göra, de kan ha en tendens att börja småläcka lite med tiden och tömmer man och fyller mycket vatten är det bara att öppna en tid igen.
 
  • Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.