snuttjulle skrev:
Nu används ju dessa nyclar fortfarande till kopplingsskåp mm vad jag vet. Och själv skulle jag inte vilja bo i ett hus där alla va olåsta då det då är oerhört lätt att tjuvkoppla in sig och ringa dyra utrikes samtal. Vem detta sedan ligger på om låsen är uppbrutna eller borttagna av en boende vet jag inte.
Kan man ta någon på bar gärning eller se att någon har kopplat om så tror jag att telebolagen river fakturan om det skulle hända.

Vet att det var ett jävla liv i Alvesta? för ett gäng år sedan när afrikaner bröt sig in i teleskåp och använde nålar för att koppla in sig på linjen och ringa. Det var nog svårt att bevisa att Svensson inte ringt till Afrika men när det kommer in nya rapporter på olika ställen och mer personer som säger sig inte ha ringt då tror jag att bolagen förstår att något är fel och att anmälaren talar sanning.
 
el_richard skrev:
Ring telecom. Det gjorde vi. Har 2-3 olika nycklar som passar i dom flesta teleslitsarna.

(STOCKHOLM)
Lyckades Du få ut nycklar från Telecom?
 
snuttjulle skrev:
Nu används ju dessa nyclar fortfarande till kopplingsskåp mm vad jag vet. Och själv skulle jag inte vilja bo i ett hus där alla va olåsta då det då är oerhört lätt att tjuvkoppla in sig och ringa dyra utrikes samtal.
Nu hindrar väl inte detta att patentet på "nyckelprofilen" rimligen har fallit för åldersstrecket för länge sen? Så åter till frågan: Varför finns inte dessa nycklar i allmänt omlopp?
 
Japp. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.