Det är ju inte utan att man är lite nyfiken på hur bygget går, @skyisthelimit.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Hej,

Jo, jag är usel på att uppdatera min tråd, men det har iaf hänt lite sedan sist.


Har gjutit en platta:

Nyutgjuten betongplatta med armeringsjärn och träformar på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjutit väggar/Rum med högt i tak:
Betongväggar under konstruktion med byggnadsställningar och material på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjutit bjälklag med oändliga mängder VP rör för att klara alla möjliga scenarios gällande el framöver:
Armeringsjärn och installationsrör för arbete på en gjuten betongplatta på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


....och börjat jobba på väggar till övre källarvåning:
Byggplats med nygjutna betongväggar och bjälklag, konstruktionsmaterial och skugga av person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


....kort uppdatering, men bilder säger ju mer än tusen ord sägs det....
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Dortmunder DAB och 103 till
  • Laddar…
Stickan56
Det kommer bli intresant att följa, så uppdatera på.

Stickan
 
  • Gilla
petersthlm och 1 till
  • Laddar…
Ojojojojoj, jag trodde det aldrig skulle bli något, men här står jag med skammen.....
Satan i gatan vilket projekt, och jag förstår varför det tagit tid att komma så här långt.
Kul, superkul :)

Lycka till.
/W
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Ja uppdatera gärna mer. Det ser ut att bli riktigt häftigt (y):cool:
 
  • Gilla
zzaar och 3 till
  • Laddar…
Vilket fantastiskt projekt - uppdatera oss gärna regelbundet :)

/Krille
 
S skyisthelimit skrev:
Hej,

Jo, jag är usel på att uppdatera min tråd, men det har iaf hänt lite sedan sist.

Har gjutit en platta:

Gjutit bjälklag med oändliga mängder VP rör för att klara alla möjliga scenarios gällande el framöver:

....och börjat jobba på väggar till övre källarvåning:

....kort uppdatering, men bilder säger ju mer än tusen ord sägs det....
Fortsätt, fortsätt, fortsätt uppdatera! (y)
 
Jag gillar "andra källarvåningen".
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Ser grymt spännande ut!

Kul att se att det faktiskt blir verklighet!!!
 
tommib
Snälla, säg att den där tunneln man ser till vänster i första bilden går ut via en öppningsbar sten eller under en buske eller något.....

I övrigt så är det ett helt episkt bygge, hoppas det kommer mer uppdateringar från dig!
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 18 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Snälla, säg att den där tunneln man ser till vänster i första bilden går ut via en öppningsbar sten eller under en buske eller något.....

I övrigt så är det ett helt episkt bygge, hoppas det kommer mer uppdateringar från dig!
Tack för dina och övriga uppmuntrande kommentarer! Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera...Men lovar inget!

Det går både att komma upp..... och ner! Har följt ditt imponerande arbete i din gruva och "byter" gärna en guidad visning vid tillfälle!

Delar bild på kulverten så länge:

Nybyggd kulvert av betong med isolering, strömkablar dolt i mark och arbetsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


... som kuriosa kan jag ju nämna att planen från början var en väldigt enkel, billig murad gång utan isolering eller fuktskydd för att enkelt lägga kablar och rör mellan uthus och huvudbyggnad.
Sedan blev det väl lite så att ska man ändå gjuta platta och bjälklag så kan man väl lika gärna gjuta väggar och har man ändå helgjutna väggar så kan man väl isolera och vattentäta/dränera dem och då är det ju lika bra att fixa ett tätt terassbjälklag ovan...... Och när man nu har byggt en så rejäl gång så känns det ju trist att ha massa rör synligt så då hamnade de dolt I mark..
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dortmunder DAB och 112 till
  • Laddar…
S skyisthelimit skrev:
Tack för dina och övriga uppmuntrande kommentarer! Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera...Men lovar inget!

Det går både att komma upp..... och ner! Har följt ditt imponerande arbete i din gruva och "byter" gärna en guidad visning vid tillfälle!

Delar bild på kulverten så länge:

[bild]

... som kuriosa kan jag ju nämna att planen från början var en väldigt enkel, billig murad gång utan isolering eller fuktskydd för att enkelt lägga kablar och rör mellan uthus och huvudbyggnad.
Sedan blev det väl lite så att ska man ändå gjuta platta och bjälklag så kan man väl lika gärna gjuta väggar och har man ändå helgjutna väggar så kan man väl isolera och vattentäta/dränera dem och då är det ju lika bra att fixa ett tätt terassbjälklag ovan...... Och när man nu har byggt en så rejäl gång så känns det ju trist att ha massa rör synligt så då hamnade de dolt I mark..
Synd att det bara går att gilla en gång. Kungligt!
 
  • Gilla
My Saxin och 4 till
  • Laddar…
Hur många elbilar måste köpas in innan det blir klimatneutralt?

/ATW
 
Det här är nog det storslagnaste bygget på ByggaHus på länge! Skulle platsa i Grand Designs, vilket inte många husbyggen i Sverige gör.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det här är nog det storslagnaste bygget på ByggaHus på länge! Skulle platsa i Grand Designs, vilket inte många husbyggen i Sverige gör.
Instämmer!

Tyvärr skulle nog inte detta projekt få vara med i Grand Designs eller Husdrömmar. Anledningen är helt enkelt att huset kommer bli väldigt vackert, och kommer att uppskattas av oss ”vanligt folk”. Sådana projekt som under inga som helst omständigheter uppmärksammas av avantgardistiska arkitekter och andra förståsigpåare.

/PM
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.