Hej här var det visst längesen jag uppdaterade, om nån undrar vad som händer på bygget.

Det börjar närma sig inflytt i huset, så saker och ting börjar komma på plats. Tanken är att vi flyttar in i månadsskiftet maj/juni.

Inflyttningsdatumet har skjutits lite på framtiden av olika anledningar. En var att golvet vi köpt (furuparkett från berg&berg) via bygghemma inte var som vi hade tänkt oss. Vi köpte ett golv som var 160 cm långa brädor. (Trodde vi)
Det visade sig att golvet hette kompakt också vilket betyder att det förkommer ännu kortare bitar i paketen, i några paket var det bara 2 långa brädor i 160 cm, sen var resten 80 cm. Det blev så sjukt många skarvar vilket inte såg så roligt ut. Så det blev att skicka tillbaka golvet igen och invänta en ny laddning med golv från dalafloda. Detta är nu inlagt och det ser faktiskt mycket bättre ut.

jag kan skicka upp lite bilder, om ni är nyfikna på hur det ser ut i huset.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Oinredd tvättstuga med vita skåp och arbetsytor, fönster med utsikt och förpackningsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad bänkskiva i tvättstuga med inbyggd ho och spridda byggmaterial vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett sovrum med blommigt tapetserade väggar, två vita fönster och en vit radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt badrum med dusch och vita kakelväggar, synlig duschstang och takdusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett badrum under renovering med toalett, handfat och gråa subway-kakel på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett oinrett sovrum med gråa väggar och ljus trägolv, byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är några bilder ifrån huset. Lite olika sovrum, badrum på ovanvåningen och tvättstuga.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Superfin blommig tapet!
 
  • Gilla
Tokerydan
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Superfin blommig tapet!
tack. Det är till dotterns rum. Dock är det inte jag som är tapetansvarig
 
Snyggt golv! Vilken modell? Pris?
 
L Låset skrev:
Snyggt golv! Vilken modell? Pris?
Det är dalafloda hardpine pearl tror jag den hette iaf enstavsparkett. 525 kr/m2
 
  • Gilla
Jonathan C och 1 till
  • Laddar…
T Tokerydan skrev:
Det är dalafloda hardpine pearl tror jag den hette iaf enstavsparkett. 525 kr/m2
Okej, tack!
Verkar som att dom kostar över 700 kr/m2 på nätet för parketten.

Har du hunnit bilda dig en uppfattning om golvet? Är det mjukt? Många avråder från furu, men jag tycker det är sjukt snyggt.
 
L Låset skrev:
Okej, tack!
Verkar som att dom kostar över 700 kr/m2 på nätet för parketten.

Har du hunnit bilda dig en uppfattning om golvet? Är det mjukt? Många avråder från furu, men jag tycker det är sjukt snyggt.
Den är borstad, så då har man borstat bort det översta och mjukaste. Men det är ju ändå mjukare än andra träslag. Men det blir väldigt fint. Sen har vi klinker i hall och groventre, så det blir inte att man springer med skor på det iaf.
Vi fick en bra deal på det.
 
  • Gilla
Jonathan C
  • Laddar…
T Tokerydan skrev:
Den är borstad, så då har man borstat bort det översta och mjukaste. Men det är ju ändå mjukare än andra träslag. Men det blir väldigt fint. Sen har vi klinker i hall och groventre, så det blir inte att man springer med skor på det iaf.
Vi fick en bra deal på det.
Två grovsågade träbrädor ovanpå en arbetsbänk i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonathan C
  • Laddar…
T Tokerydan skrev:
Den är borstad, så då har man borstat bort det översta och mjukaste. Men det är ju ändå mjukare än andra träslag. Men det blir väldigt fint. Sen har vi klinker i hall och groventre, så det blir inte att man springer med skor på det iaf.
Vi fick en bra deal på det.
Har du fler bilder på golvet? :D
 
Jonathan C Jonathan C skrev:
Har du fler bilder på golvet? :D
vad vill du se?
 
T Tokerydan skrev:
vad vill du se?
Gärna fler bilder där man ser en större yta av golvet.
 
Jonathan C Jonathan C skrev:
Gärna fler bilder där man ser en större yta av golvet.
detta är nog den bilden med störst yta, som inte är täckt. Omonterade laminatgolvspaneler staplade på ett delvis lagt trägolv i ett ljust rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonathan C
  • Laddar…
Förbannat stiligt (y)
Hur skulle du beskriva känslan på golvet? Är det hårt och halkigt? Jag tänker på hårdvaxoljan. Eller känns det som ett "riktigt" trägolv? Hoppas du förstår vad jag menar :D
 
L Låset skrev:
Förbannat stiligt (y)
Hur skulle du beskriva känslan på golvet? Är det hårt och halkigt? Jag tänker på hårdvaxoljan. Eller känns det som ett "riktigt" trägolv? Hoppas du förstår vad jag menar :D
kul att du gillar det. Det kommer nog bli riktigt bra. Eftersom det är en byggarbetsplats än så länge så har jag inte flanerat runt barfota än och känt in golvet

men halt känns det inte. Strukturen i det gör väl att det blir lite grepp i golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.