Man kan inte måla över en flugskit med lyckat resultat. Vet inte vad de där små hemska sakerna innehåller men de löser upp sig i färg och är efter tre övermålningarna bara en mer diffus brun prick.
 
cust3000 skrev:
Mät två gånger, såga en gång.
(klyscha, jag vet)
Jag brukar mäta 5 och såga 10!
Iaf när det gäller att sätta taklist med profil och hålkärl:banghead:
 
  • Gilla
mariatherese
  • Laddar…
imported_Benno skrev:
Lär dig att "slarva" som hantverkarna. Annars blir renoveringen lätt ett evighetsprojekt.
Det skulle jag behöva lära mig, någon som har några grundtips?
 
awes100 skrev:
Det skulle jag behöva lära mig, någon som har några grundtips?
Silikon eller Latexfog (beroende på om du ska måla över eller inte)... Räddaren i nöden när man har mätt fel ;)
 
  • Gilla
awes100
  • Laddar…
noone70 skrev:
Silikon eller Latexfog (beroende på om du ska måla över eller inte)... Räddaren i nöden när man har mätt fel ;)
Instämmer. Vill dock hävda att för den inte så vane (såsom jag själv exempelvis) är latexfog extremt mycket enklare att jobba med. Kladdet som blir vid misslyckad silikonfogning går inte av för hackor...
 
Att vara dum-snål och inte byta golv när man gjorde allt annat (hallen i det här fallet) och ett år senare riva loss golvlister och golv för att lägga nytt golv....så ska du renovera gör ALLT i rummet direkt!
 
jonmo skrev:
Instämmer. Vill dock hävda att för den inte så vane (såsom jag själv exempelvis) är latexfog extremt mycket enklare att jobba med. Kladdet som blir vid misslyckad silikonfogning går inte av för hackor...
Ett tips, när man arbetar med silikon, är att man har sådan där engångshandskar av gummi som man använder inom vården...
 
Jag säger bara en sak, Talmeter och 10cm ...
 
  • Gilla
oobum och 2 till
  • Laddar…
noone70 skrev:
Ett tips, när man arbetar med silikon, är att man har sådan där engångshandskar av gummi som man använder inom vården...
Bra tips, det ska jag ta med mig till mitt hallgolvsprojekt!
 
TeroM skrev:
Jag säger bara en sak, Talmeter och 10cm ...
Tack vare talmeterns 10:a har jag ett silverfärgat fönsterbläck över om någon behöver... frun gillade inte luckan!
 
pjodden skrev:
Jag har många gånger kapat efter 2m-markeringen istället för rätt märke t.ex. 2,45.
Numer använder jag antingen en 3m Talmeter alt. markerar "mätstrecket" med en markering så att jag fattar att jag inte ska såga efter fel streck.
Detta är en klassiker även för mig som jobbar med skiten varje dag :)
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Östlund skrev:
Detta är en klassiker även för mig som jobbar med skiten varje dag :)
Done it, doing it tomorrow (Probably) och ja har pluggar matte på universitetsnivå :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.