Hjälper ju inte dig på Gotland men jag köpte mina i vanlig vvs-butik, Carl Philips vvs i Landskrona. Vilken vvs-butik som helst borde kunna beställa hem dessa prylar från MMA.
 
Halloj!
Insatsventlier? Är det själva ventilen med nippeln? Hur som haver så köpte jag allt jag köpt (kok dessutom på att jag skippar termostater och kör med manuell kran för 1/3 av priset) på vanlig vvs butik och dels på vanliga woody järnhandeln... Måste finnas så du kan få tag på et själv!

C
 
Andreas_Hansson skrev:
Tack s3 nu hänger jag med.
Får väl köpa en adapter och sedan försöka göra egna..

lancelot.Det kom lite lite vatten när jag tog bort termostaterna.Typ 1ml så skruva på :)

Nu har jag provat alla adaptrar på Clas i sjön.
Ingen har passat :(

Vete f-n vad jag har för ventilhus
 
CO är bra på mycket (?) men kanske inte på specialare av det här slaget. Det finns en länk till MMA och deras ROT-ventiler i ett tidigare inlägg i den här tråden - kolla där! De har ersättningsinsatser till en mängd AGA-ventiler, och dessutom bra beskrivningar av de gamla ventilerna med särskilda kännetecken etc, så du borde kunna hitta det du ska ha där. MMA har även bra installationsanvisningar på hemsidan.

Jag hittade också en återförsäljare som verkar ok :D(?), vvv.dinvvsbutik.se . De var i alla fall billigare än lokala butiken här (allt är dyrare på ön!)...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.