Thomas59
Testade "Avancerad sökning" och hittade massor av trådar där nya svar inkommit (dvs röd gubbe) i trådar som jag antingen startat eller deltagit i, MEN:

-jag kan inte exkludera trådar där inga nya svar inkommit (dvs trådar UTAN röd gubbe)

och

-jag kan inte heller söka efter trådar som är mer än ett år gamla. Skulle ju vilja söka efter rödgubbetrådar från den dan jag blev medlem.
 
Thomas59
Alfredo skrev:
Inte för mig. Jag har runt tusen bevakade trådar men klickar jag på länken nu kommer inga upp, dvs jag har läst alla nya inlägg i mina bevakade trådar. För mig funkar därmed Johans länk som han beskriver det. Undrar varför det fungerar annorlunda för dig???

Förstår nog inte riktigt varför du inte är nöjd med att klicka på "Bevakningar" i "svarta menyn". De trådar som har ny inlägg kommer ju först med fetstil.
Så funkar det inte för mig. Även om jag lästa alla bevakade inlägg kommer tex denna tråd upp under bevakningar. Jag kan inte heller se om det kommit nya inlägg i trådar jag deltagit i, INNAN jag aktiverade bevakningsfunktionen.
 
Det finns ingen begränsning på ett år på sökfunktionen, men däremot finns det en på 500 inlägg. Sökfunktionen äter ganska rejält med datorkraft på ett så här stort forum, så någon begränsning måste det vara, tyvärr.

Vad du kan göra är att begränsa sökningen så du bara söker igenom ett par delforum i taget. Då bör du kunna få upp alla inlägg, om än på flera sökningar.
 
Thomas59 skrev:
Så funkar det inte för mig. Även om jag lästa alla bevakade inlägg kommer tex denna tråd upp under bevakningar. Jag kan inte heller se om det kommit nya inlägg i trådar jag deltagit i, INNAN jag aktiverade bevakningsfunktionen.
Jo, men om du istället klickar på länken jag gav dig. Den går inte till bevakningar-sidan. ;)
 
Thomas59
Johan mlg Karlsson skrev:
Det finns ingen begränsning på ett år på sökfunktionen, men däremot finns det en på 500 inlägg. Sökfunktionen äter ganska rejält med datorkraft på ett så här stort forum, så någon begränsning måste det vara, tyvärr.

Vad du kan göra är att begränsa sökningen så du bara söker igenom ett par delforum i taget. Då bör du kunna få upp alla inlägg, om än på flera sökningar.
OK, testade sökning med Visa inlägg: Alla datum + och nyare i sökningen så då borde inlägg äldre än 1 år komma med, om jag inte slår i 500-taket.

Att söka i ett delforum i taget är ju en lösning men det blir krångligt i praktiken. Min genvägsikon i webbläsaren går idag direkt till Senaste inläggen. Med din lösning skulle jag då ha en genväg till sökfunktionen och sen söka med ett antal sparade sökningar. De blir lite krångligt och då tappar jag överblicken.

Ett sätt att få ner antalet svar i sökningen vore väl att ha ett val (vid sökning) att exkludera trådar utan nya inlägg? Då skulle det behövas mer än 500 trådar med nya inlägg för att 500-begränsningen skulle träda in och så många olästa trådar med NYA inlägg är det nog få som kommer upp i=i praktiken ingen begränsning.
 
Thomas59
Johan mlg Karlsson skrev:
Jo, men om du istället klickar på länken jag gav dig. Den går inte till bevakningar-sidan. ;)
Ok, där funkade det med att lästa, bevakade, trådar inte visades. Var hittar jag den sidan om jag INTE går via din länk. Finns den sidan under någon meny?

Där saknar jag dock istället alla hundratals trådar jag deltagit i INNAN jag aktiverade autobevakning?
 
Tyvärr så är det antalet trådar den behöver söka igenom, inte antalet trådar den returnerar som är det som är jobbigt. :( Ifall den bara "hoppar över" de med nya inlägg kommer det inte spara någon kraft.

Thomas59 skrev:
Ok, där funkade det med att lästa, bevakade, trådar inte visades. Var hittar jag den sidan om jag INTE går via din länk. Finns den sidan under någon meny?
Du klickar på Inställningar uppe till höger i den svarta listen och sedan på inställningar i navbaren; Byggahus.se > Inställningar

Där saknar jag dock istället alla hundratals trådar jag deltagit i INNAN jag aktiverade autobevakning?
Korrekt. Det är dock ett övergående problem. Antingen dör gamla trådar eller så lever dom vidare, och gör dom det så kommer du troligtvis att svara i dom igen och då kommer du autobevaka dom.
 
Thomas59 skrev:
Nähäpp, bevakningar funkade inte som jag önskar. Under menyvalet "Bevakningar" visas alla bevakade trådar. Alltså även trådar där inga nya inlägg gjorts.

Jag vill alltså bara se de trådar som har nya inlägg, i de trådar jag själv gjort minst ett inlägg.
Nu finns den populära funktionen Deltagit (Participated) även på den vanliga sajten. Deltagit gör det du efterfrågar, dvs listar trådar som du skrivit i. Länken till Deltagit ligger till höger om ditt användarnamn i den svarta listen högst upp på sidan. :)
 
Thomas59
Per Eskilsson skrev:
Nu finns den populära funktionen Deltagit (Participated) även på den vanliga sajten. Deltagit gör det du efterfrågar, dvs listar trådar som du skrivit i. Länken till Deltagit ligger till höger om ditt användarnamn i den svarta listen högst upp på sidan. :)
Är nog lite trög men vad är skillnaden mellan "Deltagit" och "Bevakningar"?
 
Nej du är inte alls trög, för de allra flesta blir resultatet detsamma men om du valt att inte bevaka trådar du skriver i by default så skiljer de sig åt. Smaken är som baken, jag använder Senaste inläggen och Deltagit mest, någon annan använder Bevakningar istället för Deltagit.
 
Thomas59
Ok, tack för svaret.
 
Thomas59
Verkar vara nåt "fel" på "Deltagit"-menyknappen/länken i svarta fältet upptill på sidan.

Muspekaren ändrar normalt utseende till en "hand" (Mac) när man för muspekaren över en länk/ett menyalternativ men hoovrar man med muspekaren över "Deltagit" ändras inte muspekaren.

Länken funkar dock som de ska.
 
Thomas59 skrev:
Jo, det har jag sett men då kommer ALLA bevakade inlägg med i listan oavsett om någon gjort ett nytt inlägg eller inte
Det gör de visserligen, MEN trådar med nya inlägg hamnar överst i listan och är markerade med fetstil. I övrigt är trådarna i den listan sorterade efter när de senast fick ett nytt inlägg.
 
Thomas59 skrev:
Verkar vara nåt "fel" på "Deltagit"-menyknappen/länken i svarta fältet upptill på sidan.

Muspekaren ändrar normalt utseende till en "hand" (Mac) när man för muspekaren över en länk/ett menyalternativ men hoovrar man med muspekaren över "Deltagit" ändras inte muspekaren.

Länken funkar dock som de ska.
Tack för feedbacken. Nu är buggen fixad.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Nerre skrev:
Det gör de visserligen, MEN trådar med nya inlägg hamnar överst i listan och är markerade med fetstil. I övrigt är trådarna i den listan sorterade efter när de senast fick ett nytt inlägg.
Ja, sorteringen fungerar precis om den populära funktionen Participated eller Deltagit gör i mobiltelefonen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.