Kruxet är väl att Ekstrands har väldigt breda karmar och bågar
 
hscn hscn skrev:
Har haft treglasfönster i ett hus, aldrig mer. De isolerar nog bra mitt på glaset, metallisterna mellan glasen fungerar som köldbrygga. Fick is på insidan när det blev kallare än ca minus 10

isbildning på insida glasen kan beror på-
3 glas utan energi/argon
Fel/bristande ventilation
Djupa fönstersmygar
 
MultiMan
Ja, jag har 3-glas från elitfönster (tillverkade 2005) och har fått lite is på ett fönster en enda gång när det var -30C ute och jag bara hade 15C inne. Så något generellt problem kan det ju inte vara.
 
Krävs det inte minusgrader på insidan?:crysmile:

Edit. inlägget är ett svar till "fönster teknikern".(svara med citat fungerar inte)
 
Redigerat:
surris mattias1jonsson skrev:
Elitfönster retro.
Är exakt likadana som mina gamla fönster i huset.
[bild]
Mattias, såg ditt Retrofönster, vi funderar på likadana till vår tillbyggnad i lasverandastuk. Ditt ser rätt högt ut, vilka mått har det? Retro har ju fasta spröjs även på insidan, bökigt med putsandet? :)
 
surris
J Jonas Davidsson skrev:
Mattias, såg ditt Retrofönster, vi funderar på likadana till vår tillbyggnad i lasverandastuk. Ditt ser rätt högt ut, vilka mått har det? Retro har ju fasta spröjs även på insidan, bökigt med putsandet? :)
Kan verkligen rekommendera dom! Fönstret på bilden har modulmått 12x17. Ja putsandet är väl inte det roligaste, men något man bara får acceptera känner jag om man vill ha fina fönster :)
 
  • Gilla
Jonas Davidsson
  • Laddar…
Hur gjorde du sen, OP? Jag är i exakt samma situation med mina fönster och väldigt osäker på vad som är bäst att göra.
 
  • Gilla
nnika
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.