Micke184 skrev:
Är det för att du är rädd att repa plasten...;)

(Har använt min TS55-låda ett flertal gånger då jag varit för lat för att hämta en stege)
Njae, jag tycker bara att de inte verkar stadiga nog för 105+.
 
Lyfter en äldre tråd här men eftersom ämnet är detsamma så känns det mest rätt. Är det någon som provat L-Boxx ännu? Jag såg idag att det finns en svensk web där det också finns en PDF över hela sortimentet med priser o allt. Kör själv en del systainers men funderar på vilket system man bör satsa på framöver. Det känns inte vettigt att byta men L-Boxx kanske har någon exceptionell fördel som jag behöver känna till? ;)

Frågan är väl egentligen om Bosch kommer gå över till L-Boxx eller fortsätta med en blandning av Systainer, L-Boxx och sina egna sunk-hantverkarväskor. Systainers och deras för- och nackdelar har jag ju lite koll på. Den största fördelen som jag sett hittills är att bl.a. Makita, Bosch och Festool levererat maskiner med samma system på boxarna vilket gör att man kunnat välja bästa maskinen inom varje segment utan att behöva ta hänsyn till fabrikatet.

Åsikter? Mest intresserad är jag alltså av om någon provat L-Boxxarna.
 
L-Boxxen känns rätt mycket som en Systainerkopia, men den kan ju vara helt ok ändå. Har bara sett dem i butik, då blå.
 
Om man ska stå på systainrarna rekommenderar jag att ta en med insattsboxar för skruv då dom är stumma över hela locket.
 
gifen skrev:
Om man ska stå på systainrarna rekommenderar jag att ta en med insattsboxar för skruv då dom är stumma över hela locket.
Känns som att gå över ån efter vatten. Jag rekomenderar en Wibe Vikingstep ;)

/A
 
Lostorp skrev:
Frågan är väl egentligen om Bosch kommer gå över till L-Boxx eller fortsätta med en blandning av Systainer, L-Boxx och sina egna sunk-hantverkarväskor.
Well well, kikar man i senaste Bosch-bladet så verkar Systainer vara helt ute till förmån för L-Box vilken presenteras som en hyfsat stor nyhet. Undrar om inte Bosch gör sig själva en otjänst där, jag kom fram till att jag gillade möjligheten att få Systainer oavsett om jag satsade på Bosch, Metabo, Festtool, Makita osv,

http://www.bosch-pt.se/mam/bosch-pt...dextras/news/news_se-sv_bl___avis_s1_2010.pdf
 
Troligen. Sen vet man ju inte hur roliga Festool/Tanos/TTS är att ha att göra med om man är tillverkare av konkurrerande elverktyg.
 
Troligtvis finns det inget ekonomiskt incitament att skeppa sina prylar i Systainers. Min uppfattning är att Systainers är dyra oavsett om köparen heter Festool eller Bosch.
 
Min sänksågssystainer håller iaf för 105 kg+ :) Men det kändes inte helt 110%
 
Måste härmed såg L-boxen vid fotknölarna.
Rappligare konstruktion får man ju leta efter,
opraktiska former och tveksam kvalitet på plasten genom hela lådan.
Snäppena känns som dom ska gå av när man försöker öppna lådan, skulle aldrig i mitt liv våga ställa mig på en då man skulle rasa rakt igenom.

Nä Bosch, ingen systainerkiller här inte. Gör om, gör rätt!
 
Jag skaffade i helgen en GSR 14,4-2-Li som ju låg i en sådan där L-boxx, och i jämförelse med mina Systainrar så tycker jag att:

+ Bra med bara 2 snäppen när man ska öppna.
- Plasten är av lika dålig kvalite som Systainrarna.
- Opraktiskt med fästena som sticker upp på sidorna.
- Profiler i sidorna som stjäl utrymme invändigt.
+ Bara 2 snäppen när man sätter ihop flera lådor.
+ Locket känns robustare och ska inte ligga över en liten kant som i Systainrarna.
+ Snyggare design (min personliga åsikt).

Så tycker jag!

/ Andreas
 
skalman1 skrev:
+ Bra med bara 2 snäppen när man ska öppna.
Hur skiljer detta sig mot en Tanos Systainer? De har oxo två snäppen för att låsa locket.
 
Jag tror och vill minnas att den systainer som tex GOPen med tillbehör kommer i, är en Tanos så är snäppena på L-boxxen lättare att öppna, kräver mindre pill/kraft.
Dock instämmer jag i att nog inte skulle ställa mig på en L-boxx (vet inte om jag skulle göra det på en systainer heller men.. :))
De smala L-boxxarna som tex GSR10,8 kommer i, står ogärna på högkant när det är 'lösta', ihopsatt med minst 1 till står dom bra.
<edit>
Är idag ägare till 1 systainer (GOPen) och 4 L-boxxar, tiden får utvisa vilken som håller/funkar bäst. :)
 
Redigerat:
phl skrev:
Hur skiljer detta sig mot en Tanos Systainer? De har oxo två snäppen för att låsa locket.
Hmm, vad ska jag skylla på tro? fullmåne, sömnbrist, godisbrist, trimmad V4 eller hjärndödhet?

Nä jag får väl kanske bara erkänna att det var en tankevurpa från min sida. :S
 
Skulle behöva ha tag i den gamla typen av box, främst till en GST90. Nån som vet om det går att köpa dom?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.