P
Jag har aldrig sett den innan, men tycker att den ser lite väl avancerad ut för att bara vara en grej till just den skruvdragaren, men jag har ingen aning. Ser dock väldigt intressant ut!
 
Bosch's anställda kanske upplevde det som demoraliserande när folk började att köpa deras verktyg i systainer för systainerns skull;)
 
muruc skrev:
Mer info om L-boxx finns här:

[länk]
Det såg intressant ut - någon som vet vad det kostar?
 
Micke184 skrev:
Bosch's anställda kanske upplevde det som demoraliserande när folk började att köpa deras verktyg i systainer för systainerns skull;)
Haha! Underbart - "Njae, borrmaskinen kan ni behålla, jag vill bara ha lådan" ;)
 
Gillar L-Boxx:en

Känns lite mer 2010 än Festools kantiga lådor.

Gillar knäpp låsen (både lock och ihopsättning) som nog sparar några brutna naglar.

Halvtaskig film http://www.youtube.com/watch?v=p_pSxyU9Tw8
 
Hmm, det skulle ju vara trevligt om det fanns en standard för såna här lådor. L-Boxx är säkert lite smidigare att bära runt på än Systainers, men de senare ger mer förvaringsutrymme i relation till hur stora de är på utsidan.
 
Efter att ha tittat så vet jag inte riktigt om de kan något bättre än systainers? Jag har lite dålig erfernhet av snäpplås av den typen - de brukar inte vara så starka. Hur dessa är i verkligheten var jag såklart inte.

Jag gillar att systainrarna är helt fyrkantiga - det ger mycket utrymme:) Men L-boxxarna kan helt klart vara intressanta om de har ett bättre pris än systainrarna.
 
Ja, det är ju en prisfråga. Systainrarna är ju rätt dyra...
 
Nimajneb skrev:
Halvtaskig film [länk]
Jösses vilken film! Så extremt tysk som något bara kan bli, saknas ju bara lite wienersnitzel...
 
Nimajneb skrev:
...

Halvtaskig film [länk]
Vicken urbota j***a fjompig film. Den "traditionelle" hantverkaren har ju tre gånger så mkt prylar att bära:eek:

Kunde lika väl ha låtit honom bära en hink och systainer'wannabe'n tolv lådor - hade varit roligare:D

För övrigt så känns det som att sälja in hjulet igen - ja, jag vet att systainer(s) är bra (i vissa lägen) men vad kan dessa ge mig utöver vad jag redan har?
 
Man verkar i och för sig kunna ställa sig på dessa - det vågar inte jag göra på mina systainers.
 
Daniel_N skrev:
Man verkar i och för sig kunna ställa sig på dessa - det vågar inte jag göra på mina systainers.
Är det för att du är rädd att repa plasten...;)

(Har använt min TS55-låda ett flertal gånger då jag varit för lat för att hämta en stege)
 
Jag har ställt mig på mina Systainers ett par gånger. Jag har dock varit mycket noga med att stå på kortsidorna, inte mitt på locket. Jag väger typ 75kg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.