Status
Tråden går ej att kommentera.
Ingen som hört nåt nytt ?
 
Mick3 skrev:
Ingen som hört nåt nytt ?

Inte hört ett pip, börjat bli väldigt irreterande, sen vet man ju aldrig hur många man låtit sig tillverka i första skedet etc.

Tycker åtminstonde Nexa kan uppdatera sin sida med senaste nyhet, och har man ingen ny info, så åtminstonde uppdatera med att man jobbar på etc...
 
znobben skrev:
Inte hört ett pip, börjat bli väldigt irreterande, sen vet man ju aldrig hur många man låtit sig tillverka i första skedet etc.

Tycker åtminstonde Nexa kan uppdatera sin sida med senaste nyhet, och har man ingen ny info, så åtminstonde uppdatera med att man jobbar på etc...

Jaa, dom skulle ju tjäna på att kunderna inte köper nåt annat om de kom med lite info. Dom verkar ju inte komma med ett datum, kan ju förstå att dom inte vill säga nåt datum. För kan dom inte leverera det datumet kommer vi bli väldigt griniga.

Men det e väl fortfarande Certifieringen som inväntas. Produkten finns ju tydligen & fungerar bra enligt Nexa.
men sista papperet fattas....
 
inget nytt eller? april lär väl inte lägre vara aktuellt känns det som. får väl hitta en annan controller att sätta på önskelistan :)
 
Precis. Jag går i samma tankar som dig Olofh och hitta ett allternativ, men att hitta ett alt som har samma funktioner och ett snyggt och förhoppningsvis enkelt gränssnitt verkar inte vara det enklaste...

Känns ju som att Nexa är på G då det uppdaterar deras sida med mer bilder och funktioner, men ingen ny info. Det hade ju varit trevligt om de skrev någon mer info om release etc.

Kanske något kampanj pris pg a förseningen på väldigt lång tid etc...
 
Jag går också och väntar..
 
jag var väldigt inne på hc2 men den börjar kännas rätt utdaterad och till ett för högt pris. så jo, jag vill ju ha nexan så får väl bida min tid... surt!
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Jag ringde till Nexa i fredags & frågade lite.

Det är samma som tidigare, att dom väntar på certifikatet.

Han på Nexa sa att det är några nissar i Tyskland som godkänner/ger ur certifikat för Z-Wave.
Nexas "katalog" som ska godkännas är tydligen på 109 sidor, så det skulle ta ett tag vad jag fattade det som.


13 april var tydligen målet. Men det har vi ju passerat.
 
Mick3 skrev:
Jag ringde till Nexa i fredags & frågade lite.

Det är samma som tidigare, att dom väntar på certifikatet.

Han på Nexa sa att det är några nissar i Tyskland som godkänner/ger ur certifikat för Z-Wave.
Nexas "katalog" som ska godkännas är tydligen på 109 sidor, så det skulle ta ett tag vad jag fattade det som.


13 april var tydligen målet. Men det har vi ju passerat.
Låter ju konstigt. Det måste väl vara produkterna i sig som ska godkännas och inte själva katalogen? Nexa kommer väl knappast att lansera 109 sidor med produkter som enbart är Z-wave.
 
falkn skrev:
Låter ju konstigt. Det måste väl vara produkterna i sig som ska godkännas och inte själva katalogen? Nexa kommer väl knappast att lansera 109 sidor med produkter som enbart är Z-wave.
Ja du har helt rätt, min formulering var inte helt i klarspråk :)
Produkten omfattar 109 sidor som skulle läsas igenom & godkännas
 
Mick3 skrev:
Ja du har helt rätt, min formulering var inte helt i klarspråk :)
Produkten omfattar 109 sidor som skulle läsas igenom & godkännas
Jaha, då förstår jag :)
 
falkn skrev:
Jaha, då förstår jag :)

Står på startsidan i ett reportage att du styr din rullgardin med Nexa Bridge???
 
Mick3 skrev:
Står på startsidan i ett reportage att du styr din rullgardin med Nexa Bridge???
Det står nog att jag planerar att göra det. Det är i alla fall det jag skrivit i min tråd. Allting är inkopplat och klart så jag väntar bara på Nexa Bridge nu för att dra igång, sedan är tanken att utöka med mer styrning efter hand som behoven uppstår.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
falkn skrev:
Det står nog att jag planerar att göra det. Det är i alla fall det jag skrivit i min tråd. Allting är inkopplat och klart så jag väntar bara på Nexa Bridge nu för att dra igång, sedan är tanken att utöka med mer styrning efter hand som behoven uppstår.
OK.
Var har du köpt rullgardinsmotorn ?
Vilken Nexa produkt har du som styr ?
 
falkn skrev:
Det står nog att jag planerar att göra det. Det är i alla fall det jag skrivit i min tråd. Allting är inkopplat och klart så jag väntar bara på Nexa Bridge nu för att dra igång, sedan är tanken att utöka med mer styrning efter hand som behoven uppstår.
hittade din tråd... dooya :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.