Vad tycker du om ver. 2 av planlösningen i förhållande till kraven i första inlägget?

  • Mycket dålig

    0 Röster 0,0%
  • Dålig

    0 Röster 0,0%
  • OK

    0 Röster 0,0%
  • Bra

    0 Röster 0,0%
  • Mycket bra

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    0
  • Omröstningen stängd .
Klar förbättring enligt mig.

ett av de scenarion jag brukar använda mig av när jag funderar på planlösningar är att man är oljig och smutsig av att tex ha meckat bil.
Hur blir man nu ren och av med de kläderna på ett smidigt sätt utan att behöva gå för långt in i huset och hur gör man i samma läge om man vill gå på toa?

Med den ändring du just gjorde så slipper man passera allrummet vilket jag tycker är ett klart plus :)
 
billy_baver skrev:
På det hela taget gillar jag era motiv att med så små medel som möligt göra huset lite rymligare. En extra poäng - som ni kanske inte ens själva har insett - är att ni faktiskt samtidigt behåller trädgården lika stor som förut!

Jag har ett par idéer i bakskallen. Men det är svårt att resonera källarplanet lösryckt från helheten. Det blir lite lättare om ni visar oss både bottenplanet och en skiss över husets läge på tomten med andra byggnader och tillfart.
... ska jag fixa fram - väldigt nyfiken på dina idéer. Kommer snart!
 
Tycker sista planlösningen verkar optimal för era önskemål, ser även praktiskt ut ur den synvinkeln att bad och tvätt kan användas av folk även från "ovanvåningen" utan att de behöver springa genom rummen! Det ligger ju numer i anknytning till trappa och utgång så att säga..

Lycka till :)
MVH Sandra
 
Kanske lite OT, men fundera en gång till om du verkligen skall ha plasten mellan makadam och isodrän. Jag tror det är bättre om man inte stänger in fukten. Om du vill ha parkett behövs dock platon. För att minimera fuktrisken är dock klinker bäst.
 
Tråden är ett år gammal...
 
Hmm, ja det gäller att kolla datumet... Men nu blir vi nyfikna på hur det till slut blev!
 
Hejsan! Jag håller med om nedanstående talare, det här med ytterdörrarna.
Jag hade blivit galen om jag behövt att springa runt och titta om allt var låst:surprised:
Då kanske man ska sattsa på ordentliga fönster till rummen och kanske bara en fin (och mysig) entré.

Mvh/ Nissaryd

pinebar skrev:
I stora drag tycker jag att det ser bra ut.
Några frågor:
Behöver ni inget förvaringsutrymme? Garderobsvägg i något av sovrummen?
Ska verkligen bägge sovrummen ha ytterdörrar? Vi har tre dörrar på vårt hus och redan det känns myckat att springa runt och kolla att det är låst när man ska bort.
Ytterdörren på det nedre rummet känns som den öppnas åt fel håll. (Borde hänga mot väggen istället?)
Jag skulle flytta dörren på det högra sovrummet så att den är mot den vänstra väggen.
Om det går skulle jag nog ordna med ett fönster på badrummet också.
 
C
Oh, intressant tråd.

Ifall ni inte är helt klara med planlösningen än, har jag en idé.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.