leby skrev:
Tjusigt, kanske tom kan göra en gammaldags klädkammare där garderoben står i hallen?
Om du tänker på det bruna så tror jag det är trappan till ovanvåningen :)
 
Trappen ska men inte ta bort kanske :)
 
Oj oj! Har varit borta från datorn under helgen. Vad många bra idéer det har ramlat in! :) Tack så mycket allihopa!
I fredags hade vi ett byggföretag som kom och tittade och de tyckte också att vi skulle passa på att byta ut rör och sånt, så då kan man ju lika gärna passa på att flytta på badrummet, och jag tänkte också att de kunde inrymmas där det södra sovrummet är nu.
Hade tänkt att tvättmaskin/-pelare skulle få plats i badrummet, men det kunde kanske vara skönt att ha det i ett separat rum.
 
leby skrev:
Trappen ska men inte ta bort kanske :)
Hehe, nej den har vi gärna kvar. ^^ Blir så svårt att komma upp på vinden annars. ;P
 
Jarlsgård skrev:
Bra förslag! :) Ritade om lite, detta är nog det bästa lösningen med ytan som finns :) Det är la bara hallen jag kan känna är väldigt stor, men det hör ju lite till den gamla charmen å andra sidan :)

[bild]
Hurra! Ett U-kök! ^w^
Jo, det finns gott om svängrum i hallen, men det kan vara bra att ha i framtiden om barn ska kläs på och hundar torkas av.
 
Om man inte velat ha ett separat rum för tvätt så hade man kunnat använda det utrymmet till walk-in-closet istället :)
 
Jarlsgård skrev:
Om man inte velat ha ett separat rum för tvätt så hade man kunnat använda det utrymmet till walk-in-closet istället :)
Ännu en väldigt bra idé. :) Är inte säkert att alla väggar blir kvar när man river ut golvet, men förvaring kan man knappast få för mycket av, särskilt inte i hallen. :)
 
Tänk på att vardagsrummet kan upplevas som ett genomfartsrum med den planlösningen.
 
En fråga. Hur hade ni känt inför att flytta entrédörr och trappan?

Rent krasst så kan iaf jag känna att hallen är den största boven i dramat då den tar upp 1/4 av bottenvåningen :)
 
Namnlös3.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


extremt snabbt alternativ!
 
  • Gilla
Obsidiana
  • Laddar…
Jarlsgård skrev:
[bild]

extremt snabbt alternativ!
Kan bara hålla med om att hallen är lite onödigt stor. ^^' Jo, vi satt faktiskt och spånade på att eventuellt flytta entrén nu på morgonen. Det finns ju två andra ingångar till huset (en i vardagsrummet och en i köket/matrummet), så vi funderade på att kanske ha ingången till köket som huvudingång istället. Är ju alltid bra om det är nära från bilen till köket med matkassar.
 
Tack så hemskt mycket till alla som har engagerat sig! Tyvärr blev vi tvungna att dra oss ur husköpet eftersom vi inte kunde komma överens med säljaren om priset. :/
Men vi är i alla fall en erfarenhet rikare och har fått massor av bra tips och råd från er duktiga byggare om vad man ska tänka på när man gör om ett hus. :) Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.