Status
Tråden går ej att kommentera.
Vad var det jag skrev.
iphone (små bokstäver) suger.
 
Måste du ha allt som finns på den listan är nog iPhone inte mobilen för dig. För resterande 99% av befolkningen fungerar den utmärkt :)
 
Rikard Ågren skrev:
Måste du ha allt som finns på den listan är nog iPhone inte mobilen för dig. För resterande 99% av befolkningen fungerar den utmärkt :)
ALLT måste jag så klart inte ha. Men detta känns rätt viktigt


  • Standardkontakter (MicroUSB/3,5mm ljud)
  • Att man kan ansluta den till en dator och få upp minneskortet/korten som en vanlig enhet dit man enkelt kan kopiera musik/vilka filer man vill.
Resten kanske jag skulle kunna leva med :cool:
 
kamilenski skrev:
"Jailbreaka" Iphonen = 0 garanti!
är inte svårare än att man kör restore innan man lämnar in den. = full garanti

Startar den inte och behöver lagas få man en ny OM skärmen är hel, fuktmätarna är vita osv. Apple lagar inga telefoner.
 
Rikard Ågren skrev:
Måste du ha allt som finns på den listan är nog iPhone inte mobilen för dig. För resterande 99% av befolkningen fungerar den utmärkt :)
99? Du måste skämta
;)
 
Man ska kanske vänta på den nya Windows Mobile?
 
iPhonen levereras med kabel som har usb i ena ändan som antingen ansluts till laddaren eller till datorn

Filhantering finns inte i den bemärkelse du tänker dig. Musik, bilder, video, podcaster, kontakter, sms/mms, appar etc synkas mha iTunes. Det kan man tycka vad man vill om, och jag tycker att det fungerar bra. Kanske för att jag har en iMac med OS X. Vet inte hur det är på Windows sidan, men det fungerar nog där också.

Övrig filhantering, när det nu händer att jag behöver det, sköter jag med datorn och DropBox eller Evernote vilket jag tycker är mycket smidigare. Då kommer jag åt filerna både på telefonen och andra datorer.
 
Redigerat:
HTC wildfire?
Några sådanna går på jobbet som test just nu
 
mats_o skrev:
HTC wildfire?
Några sådanna går på jobbet som test just nu
Den är ok men kameran år kass. Desiren HD isf.
Men jag tror det är samma dåliga lins i den.
 
kamilenski skrev:
99? Du måste skämta
;)
Bara för att du tydligen inte gillar den betyder det inte att "den suger"
 
kamilenski skrev:
Den är ok men kameran år kass. Desiren HD isf.
Men jag tror det är samma dåliga lins i den.
Ska man ta kort använder man en riktig kamera.. Mobilkameror är nödlösningar som på sin höjd skall användas till enklare dokumentation.

Tyvärr har mobilerna hakat på samma löjliga MP-race som kameror har haft.
 
Självklart levereras iphone med en usb-kabel, det är kontakten i den andra änden (som ska in i telefonen) som är apple special. Med konsekvens att man måste ha med sin sladd överallt för att vara säker. Argumentet är ju annars samma beträffande hörlurar. 3,5 mm propp finns överallt och man är inte bunden till grejerna som följde med i paketet.

Apple tar dessutom hutlöst betalt för tillbehören. En mikrousb med laddare kan du köpa för lite och ingenting på Kjell.com, biltema och ClasO.

Att Google ligger bakom Android kan man kanske vara lite paranoid över då företaget har en viss tendens att vilja samla information om folk. Men detta är å andra sidan rätt praktiskt. Gmail (inkl. kalender etc) och Google, Google Maps mm är ju tjänster som givetvis funkar smidigt på telefonen.
 
frohike skrev:
Ska man ta kort använder man en riktig kamera.. Mobilkameror är nödlösningar som på sin höjd skall användas till enklare dokumentation.

Tyvärr har mobilerna hakat på samma löjliga MP-race som kameror har haft.
Jag har några mobiler med 5-8 mp kameror. Ingen tar så bra bilder som N97 med sina simpla 5mp.
 
Rrrrr skrev:
  • Avancerat telefonsvarar/blockerings program. Tex att vissa nr alltid hamnar direkt till mobilsvar, olika mobilsvarmeddelanden på olika grupper av personer osv..
Finns sådan funktion?
Sitter det i telefonen eller måste operatören städja det oxå?
Det kanske tillåmed finns i min k800?

/S
 
Rrrrr skrev:
Hittade en lista på nackdelar/begränsningar samt att jag lagt till/ändrat lite..
Måste slänga käft som partiskt Apple-ÅF. :D

- Måste ha Apples egna kabel istället för micro-usb som är standard på alla andra nya mobiler.. och den Apple-kabeln kostar 200:-! när en usb-kabel kan kosta runt 50-lappen. "Alla" har en microusb kabel hemma om man skulle behöva ladda mobilen på fest eller dyligt, det är som sagt standard nu!
Kabeln med riktig USB följer med telefonen. Vad är problemet?

- Måste jailbreaka för att få wifi-hotspot
Tjoho. Var tog batteritiden vägen? Sätt den i datorn (Mac, naturligtvis) och gör den till wifi-hotspot istället. Det fungerar.

- Måste ladda ner annan webbläsare för att få flash
Varför måste du ha Flash? Jag har vant av mig med det på bara 4 månader. Behövs bara om vill se all reklam

- Måste jailbreaka för att få widgets (som suger)
Du vill alltså ha något som suger? ;)

- Måste jailbreaka för att få en bra filhanterare
Varför vill du hantera filer? Är det inte bättre att använda dem?

- Ingen diskenhet via usb!! (Fan vad det e irriterande, självklart vill man använda sitt 32GB "usb"-minne även som minneskort för annat än begränsade filtyper)... Måste jailbreaka
Finns Air Sharing som är trådlös diskenhet. Så länge Apple säljer musik via iTunes kommer inte skivbolagen tillåta att man har direktaccess till musikfilerna.

- Man kan inte byta tangentbord. (iPhones QWERTY-tagentbord suger jämfört med HTC's, med vibrationer och hålla inne för att få andra symboler, enklare att skriva på osv. )
Förstår inte riktigt vad du menar, men om det är ett taktilt tangentbord du menar finns det inte. har inte saknat det varken på iPhone eller iPad

- Måste jailbreaka för att kunna använda "FaceTime"-cameran via 3G kamera som min gamla 2003 mobil kunnat i åratal
Allvarligt talat; har du någon gång använt videosamtal via 3G? Mer än första testsamtalet då du insåg att det var ren skit?

- Måste Jailbreaka för att få en lockscreen/slags skärm där man ser olästa email/sms/telefonsamtal osv. man måste låsa upp den annars.
Det stämmer....än så länge.

- Har inte CDMA medans de flesta mobiler har GSM+CDMA
Kan vara en brist om man har Verizonkort i USA och GSM i Europa. Har du det?

- Går ej att ta ur batteriet
Det stämmer. Ingen verkar bry sig.

- Saknar minneskortplats
Det stämmer. Ingen verkar bry sig om det heller.

- Man måste använda ITunes
Var det en nackdel? Skulle aldrig byta bort den lysande programvaran. Jag har hört många Windows-suckers som gnäller om detta, men det baseras på att de har hört någon annan gnälla. Ingen har egentligen använt iTunes.

Klart grabben skall ha en iPhone. Med Teliaabonnemang om den skall användas i Sverige.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.