Pratade precis med en skön Norrländsk lastbilschaufför som skall köra ner min hyvel de 145 milen. Lät som att jag kunde få den levererad redan söndag eftermiddag/kväll.
Tror dock jag kan samla ihop lite lokala förmågor men alla är välkomna som är sugna på att lyfta tungt. Vet inte exakt tid förrän på söndag förmiddag dock.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Jag kan locka den som kommer med släden och anhållet till min Wadkin AGS12:a. Gratis!
Slänger in en kopp kaffe som extra grädde på moset!
 
De brukar ju ha en handtruck i lastbilen så med en positivt inställd chaufför och två OSB skivor så borde du komma långt.
 
jac jac skrev:
De brukar ju ha en handtruck i lastbilen så med en positivt inställd chaufför och två OSB skivor så borde du komma långt.
De har både handtruck och bakgavellyft. Tänkte dock be dem ställa ner den på mitt släp. Vill inte bli stående med hyveln på gräsmattan.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Jag kan locka den som kommer med släden och anhållet till min Wadkin AGS12:a. Gratis!
Slänger in en kopp kaffe som extra grädde på moset!
Låser ditt anhåll bara i framkant? Isåfall kan jag va sugen på att köpa...
 
Ola C Ola C skrev:
Låser ditt anhåll bara i framkant? Isåfall kan jag va sugen på att köpa...
Har aldrig använt det, men jag tror det låser i båda ändar, det är i alla fall av den "gamla sorten". Vill du ha det så kan du få det gratis!
 
V vectrex skrev:
Har aldrig använt det, men jag tror det låser i båda ändar, det är i alla fall av den "gamla sorten". Vill du ha det så kan du få det gratis!
Aha, nä ett gammalt har jag redan. Trodde alla modeller med nya klyvkniven hade nya anhållet.
 
V vectrex skrev:
Tror dock jag kan samla ihop lite lokala förmågor men alla är välkomna som är sugna på att lyfta tungt. Vet inte exakt tid förrän på söndag förmiddag dock.
Vi får höras på söndag, när du vet lite mer om tiden så kan jag svara om det fungerar för mig. Jag tror att det fungerar men behöver kolla med hon där hemma så jag inte lovar för mycket.....
 
  • Gilla
vectrex
  • Laddar…
Ingen tid när det kan tänkas bli av än?
 
R roli skrev:
Ingen tid när det kan tänkas bli av än?
Jo, verkar tyvärr bli sent. Han trodde kring 22-tiden när jag pratade med honom förut vid 11-tiden. Då var han i Bollnäs.

Inte helt säkert han kunde leverera alls idag då körtiden kanske tog slut.

Jag löser det förhoppningsvis själv.
 
Sådär! Hyveln levererad och inlyft i mitt lilla förråd. Dock behöver jag verkligen hjulsatsen för att kunna använda den vettigt på min lilla yta!

Fick faktiskt in den helt ensam! Använde bilsläp som jag körde ner på tjälen (för hand), lyfte av dörren och drog in hela pallen genom dörren med hjälp av ett kedjeblock som jag fäste i en ögla på motstående vägg. Gick himla smidigt och utan att jag behövde bryta ryggen.

Fantastisk hyvel. Vilken finish, vilken känsla! Och går otroligt tyst. Allt verkar perfekt från fabrik. Har mätt bordens planparallellism och den är inom 1 hundradel. T.o.m. riktanhållets 90-step var helt perfekt!

Ny levererad hyvelmaskin inslagen i plast och placerad på pall i ett litet förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny hyvelmaskin inlyft i ett trångt förråd, paketerad på pall med verktyg och förpackningsmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ny hyvelmaskin på en pall i ett förråd vidöppnad klar för inspektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinkommen hyvel med blanka knivar och metallbord syns i ett förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på nya hyvelns bord med mätverktyg som visar 90-graders vinkel och planparallelism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny hyvelmaskin i ett träbearbetningsförråd, inlyft utan hjulsats, intill arbetsbänkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Workingclasshero och 10 till
  • Laddar…
Microkatten
WOW!! Är du säker på att du vill smutsa ner den fina maskinen? ;)

Imponerande att du fixade den på plats själv! (y)
 
Microkatten Microkatten skrev:
WOW!! Är du säker på att du vill smutsa ner den fina maskinen? ;)

Imponerande att du fixade den på plats själv! (y)
Haha, nej, det tar emot, det skall villigt erkännas! ;)

Förresten, @Ola C, tänkte på dig när detta blad var det som låg överst i manualhögen!
Manualblad med tekniska ritningar av transportanordningar för maskiner, med text på flera språk och ett stort kryss över en av bilderna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tänkte på dig också när jag klickade hem min nya hyvel igår.

Ny hyvel från Felder modell AD 951 i verkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.