Hej,
Agneta heter jag och har nyss blivit medlem här. Tanken är att min man och jag ska bygga hus senare i år och just nu är huvudet fullt av frågor och funderingar.

En första fråga som jag har är om någon kan tipsa om var/hur man kan göra en egen hemsida. Det måste vara gratis och enkelt! Jag vill inte "bygga" utan bara lägga in bilder och skriva lite text till.

Jag skulle vilja ha en hemsida där jag kan dokumentera vårat bygge, om och när det kommer igång.
 
Välkommen till forumet.
Jag förmodar att den är en blogg du vill göra. (En blogg är ju en form av hemsida, men den är enkel att uppgradera och lämpar sig väl för noteringar i dagboksform.) En snabb sökning ger t.ex blogs.se. Om den är bra vet jag inte men det är ett tips i alla fall.
 
Tack!
Jag har en blogg redan, men var lite sugen på att göra hemsida istället. Varför vet jag inte... Kanske mest för att jag är så otålig just nu, i väntan på att vårt eventuella bygge ska komma igång.
 
Hoppas ni kommer igång snart med husbygget och att det går så bra som det bara kan gå. Tänk er för innan ni går och startar igång med en hemsida. Den kräver en hel del underhåll och är lite mer avancerad att uppdatera. Det bästa för nu och kanske för framtiden (byggtiden) är en lättadministrerad blogg ändå. Det är enkelt att när man har en stund över ladda upp ett par bilder och skriva en rad eller två. Blogg.se som tidigare nämnts är en av flera möjligheter. Själva använder vi oss av Blogger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.