Finns det nån enkel väg att gå för att göra en hemsida? :-[ Har suttit nu i 3dagar utan att komma nån vart. Måste man köpa ett program bara för att göra en enkel hemsida. :-/ Jag skulle vilja lägga ut en sida för vårat husbygge som ska starta här nu i vår. Men det verkar juh vara så krångligt med hemsida. Så man tappar bara lusten. :'(
 
Det är bara krångligt att komma igång, när man inte vet hur man ska göra.

Det finns en bra hjälp: Annica Tigers HTML-nybörjarguide

http://www.tiger.se/sida.html

Den hade jag mycket nytta av i början.

/EB
 
Tack så mycket då ska jag prova. Det är så kul att titta på andras hemsidor. Därför blev jag så sugen på att göra en egen. Men det va svårt. ::) Jag ska titta på hennes och se om jag blir lite smartare. Tack än en gång. :)
 
gör sidorna i word. spara som html.

 
"Att göra en hemsida" har en del likheter med att bygga hus - för att åstadkomma ett fullgott resultat krävs kunskap och erfarenhet, men även en nybörjare kan i vissa fall fuska fram ett resultat som ser någorlunda ut. I alla fall i andra nybörjares ögon...
(Hemsidor har en stor fördel jämfört med hus- en dålig hemsida blir i alla fall inte farlig.)
Att skriva sidorna i Word och spara som HTML är ungefär som att rekommedera folk att använda en sticksåg från B&D till ALL sågning!
 
Till mit office-paket ingick Frontpage..! ::)
 
...och ännu enklare är ju att skapa ett par projekttrådar här på forumet.... och då kan man också prata om vad som händer på ett mycket enklare sätt.....
 
Här finns det lite olika gratis program att hämta:
http://www.download.com/Web-Page-Creation/2001-10247_4-0.html?tag=dir

För några år sedan fanns det även med ett program FrontPage Express på windows-skivan. Tror det var med Microsoft Internet Explorer 4.0 det installerades. Express är en något enklare version än den man idag köper......
Har för mig att det var på windows98-skivan den fanns :cool: bara att leta i gömmorna ;)

Hittade även detta efter googlande http://sssd.k12.ar.us/departments/dts/training/fp.htm
men du kan säker hitta fler................ ::)
Har för mig att det var något med "spionprogram" i senare versioner av express men det är det säkert någon som kan berätta mer om........ :) för det gick ganska lätt att ta bort har jag för mig :cool:
 
Jag har office paketet ska kolla om jag har det där då :) Jag har suttit och försökt att bygga en helt från grunden,med alla html koder. :-/ Men det blir så grötigt och fult. Vill att det ska bli en ganska enkel sida som är lätt för alla att förstå. Lite text och mycket bilder. ;)
 
Jag har ingen Windows 98 skiva :( Har för ny dator, fast ändå gammal. Har windows xp. Jag är inte så data van. Betalar räkningar och glor på internet chattar så att bygga en hemsida e juh inte tvärenkelt. Jo för dom som kan e det tvärenkelt hehe. ::)
 
Äh skit åxo hade inte frontpage på mitt office program :-[
 
galento
lier skrev:
Jag har ingen Windows 98 skiva  :( Har för ny dator, fast ändå gammal. Har windows xp. Jag är inte så data van. Betalar räkningar och glor på internet chattar så att bygga en hemsida e juh inte tvärenkelt. Jo för dom som kan e det tvärenkelt hehe. ::)
Så tycker jag också,verkar krångligt och tidsödande,men men, man kanske kan trycka in kunskapen i skallen med hjälp från andra som kan ;D ;D
 
Såg det här tipset i en annan tråd. Det är ett sånt där ställe på internet där man enkelt kan göra en hemsida genom att fylla i sina uppgifter i färdiga mallar. Har inte testat det själv. Antagligen lite begränsat, men kanske ett alternativ om man inte har tid eller lust att lära sig HTML.

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=50037
 
andersmc skrev:
... Att skriva sidorna i Word och spara som HTML är ungefär som att rekommedera folk att använda en sticksåg från B&D till ALL sågning!
Jo, men det funkar ju...hyfsat. Allt beror ju på vilken nivå man vill lägga sej på.
Om inlärningströskeln för HTLM-knackande känns hög, så duger Word för att ösa ut en sida som folk kan kolla på.

Men visst, man kan lägga tid på att lära sej också, men i detta fallet verkade trådskaparen rätt uppgiven.
 
Fasting 65 Om man nu ska göra den i world då sparar jag bara dokumentet i webbsida eller?? :-/
Och hur får man en bra bakgrund på den?? Måste jag börja med bakgrunden??
Sen det sista hur lägger man ut den vad krävs gärna ett program på svenska om det finns. Ibland tror jag att jag e helt j*vla dum i huvet ;D Och vad ska då ni tro??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.