Nimajneb skrev:
Priset ligger väl snarare på 20 än 40k, fortfarande för dyrt för en diskmaskin.
Ja, det är möjligt. Jag hittar ju ingen uppgift om priset på den någonstans, men som sagt runt 20 är fortfarande dyrt...
 
Cujo skrev:
Dessutom, vad många inte tänker på, är att man måste vara hemma när diskmaskinen går. Annars anses man inte uppfylla aktsamhetskravet i många hemförsäkringar, och får nedsatt, eller ingen(!), ersättning vid en vattenskada orsakad av diskmaskinen.
Damixa har en elektronisk diskmaskinsavstängare som verkar smart. När man startar diskmaskinen så aktiverar man diskmaskinsavstängaren som då släpper på vattnet en begränsad tid. Med en sådan avstängare är man iallafall betydligt aktsammare skulle jag tro.

När det gäller kapaciteten så borde väl snabbprogrammen på en vanlig diskmaskin fungera när man har fest. Det blir ju mycket glas och kaffefat som ofta inte är så hårt smutsade.
 
Cujo skrev:
. Dessutom, vad många inte tänker på, är att man måste vara hemma när diskmaskinen går. Annars anses man inte uppfylla aktsamhetskravet i många hemförsäkringar, och får nedsatt, eller ingen(!), ersättning vid en vattenskada orsakad av diskmaskinen.
Det försäkringsbolag som skulle tvinga sina kunder att vara hemma o glo på diskmaskinen skulle inte få många kunder. Om du har ett sådant villkor i din försäkring så byt till ett vettigt försäkringsbolag.:p
 
O
Tja... när jag kollade på på proffsmaskiner, i storlek som en vanlig hushållsmaskin, (nästan) Då låg dessa på 30000:- plus moms....men det var nog nästan 15år sedan....
Personligen tycker jag det är alldeles för dyrt....
 
Vad är det för problem du försöker lösa med en restaurangmaskin egentligen?
 
Vår Ikea(e-lux) diskar utan problem av den vanliga vardagsdisken på snabbprogrammet (30min 60grader). Då sköljer vi visserligen av det värsta och stoppar inte in inbrända ugnsformar, men annars inga problem. Har aldrig sett att en tablett inte löser upp helt och hållet (kör bara med all-in-one tabletter, allt för enkelhetens skull). Vi kör en disk om dagen, och visst den är sällan helt knökfull på vardagarna, men som sagt, det är i stort sett aldrig något som inte blir rent.
 
En annan grej att tänka på är ju ljudnivån. Jag misstänker att en sån där restaurangmaskin inte är byggd för att vara tyst direkt?
 
Nimajneb skrev:
Det försäkringsbolag som skulle tvinga sina kunder att vara hemma o glo på diskmaskinen skulle inte få många kunder. Om du har ett sådant villkor i din försäkring så byt till ett vettigt försäkringsbolag.:p
Det lönar sig att läsa det finstilta!
Antagligen står det inte villkoren att du måste glo på diskmaskinen när den går, men det finns alldeles säkert en allmänt skriven paragraf i aktsamhetskraven, om tillsyn för att upptäcka begynnande läckageskada.
 
A
uno83 skrev:
En annan grej att tänka på är ju ljudnivån. Jag misstänker att en sån där restaurangmaskin inte är byggd för att vara tyst direkt?
man kan nog stå ut under hela disktiden på två minuter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.