Det finns nog tillräckligt med kamikazepiloter här redan.
 
En nackdel skulle väl vara bakhjulsdriften kombinerat med en kort hjulbas, vilket säkert kan bjuda på en del överraskningsdrifting vintertid... ;)
 
Lutte skrev:
Har däremot hört något negativt om deras automat kommer bara inte ihåg vad det var
Alla smart har automat och är sk robotlådor dvs det är en manuel låda med servon som väljer växel. Detta är bränslesnålt men växlingarna blir mer som om en gammal tant kör. Sedan har jag för mig att de enklaste bilarna inte är helautomatiska utan man får välja växel själv, dock utan koppling. Dessa är dock inte heller sportiga på något vis.
Detta gällde för några år sedan, kan ha ändrats sedan jag grävde ner mig i det.
 
Carl_Elvis skrev:
En nackdel skulle väl vara bakhjulsdriften kombinerat med en kort hjulbas, vilket säkert kan bjuda på en del överraskningsdrifting vintertid... ;)
Det låter som en fördel!
 
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
ESP är standard på alla modeller...
 
Gillar man att köra bil är det inget alternativ. Automatlådan måste vara den sämsta på marknaden.
 
Mikael_L skrev:
För de som inte hajjat än, så är nog snacket om byggbil mest till för att Mathias inte skulle behöva lägga tråden i "övrigt offtopic". :)
Satt just och tänkte WTF.

Min bäste kompis yrade för övrigt om en Smart för ett tag sedan men jag sade nej (han lyssnar på mej).

Sedan gick han och köpte en sprillans BMW M6 istället.

Där kan du snacka om byggbil när det är bråttom att köpa skruv, MathiasS. :cool:
 
Nu hamnade tråden i "övrigt off topic" tillslut....då undrar man ju vad det är för "fordon" som kan avhandlas i "Verktyg, maskiner & fordon" ??
 
VA! nu har ni alltså pladdrat bort min byggbilstråd från dess rätta plats.......
 
Mikael_L
Ja det är verkligen märkligt detta:
Smart kan ju vara hur mycket byggbil som helst:
11.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Ja det är verkligen märkligt detta:
Smart kan ju vara hur mycket byggbil som helst:
[bild]
Ja, man får ju plats med minst 2 dyckert och en hel bitssats.
 
Mikael_L skrev:
Ja det är verkligen märkligt detta:
Smart kan ju vara hur mycket byggbil som helst:
[bild]
Dragkrok och allt. Smart får visst dra hela 500 kg. Hur mycket väger ditt släp tomt MathiasS? :D
 
510.

Men det där var en grym Smart!
 
Inte så pjåkig byggbil!
ImageUploadedByByggahus.se1398229517.341822.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ompalompa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.